2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legelterjedtebb elektromos háztartási készülékek Magyarországon: hűtőgép, színes tévé, gáztűzhely, hajszárító és porszívó – derült ki a GfK Piackutató Intézet legújabb felmérése. A fenti háztartási készülékek mellett igen gyorsan terjednek a mosogató- és a takarítógépek is.

A legelterjedtebb elektromos háztartási készülékek a hűtőgép, a színes tévé, a gáztűzhely, a hajszárító és a porszívó. Ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet legújabb felmérése. A kutatást a 15 éves és idősebb népességet több fontos szempontból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével bonyolították le.

A tanulmány megállapítja, hogy jelentősen megváltozott a helyzet az első hasonló vizsgálathoz képest. Hiszen 1996 óta megnégyszereződött a mosogatógéppel, több mint háromszorosára nőtt a takarítógéppel és jó két és félszeresére az elöltöltős mosógéppel rendelkező háztartások száma. A legutóbbi évek slágere a nagygépek kategóriájában a gyorsan és viszonylag széles körben elterjedt gáztűzhelyek, mikrohullámú sütők, elöltöltős mosógépek és szagelszívók.

Háztartási kisgépekből elterjedtség szempontjából a listavezető hajszárító és porszívó után a gőzölős vasaló, elektromos kávé- vagy teafőző, majd a száraz vasaló következik. A beszerzések üteme szempontjából figyelemre méltó, hogy a kenyérpirítót használó háztartások aránya 42 százalékkal nőtt hat év alatt. Mosogatógéppel a háztartások 4, takarítógéppel 10, elöltöltős mosógéppel 27, szagelszívóval 17, mikrohullámú sütővel pedig 52 százaléka rendelkezik.

A szórakoztató elektronikai készülékeknél kevésbé látványos a fejlődés, állapítja meg a tanulmány. Csupán a hifitorony kategóriában tűnik szembe, hogy amíg 1996-ban még a háztartások mindössze 22 százaléka rendelkezett ilyen készülékkel, addig tavaly már 37 százaléka. Szerényebb növekedést ért el a videolejátszó, amelynek mutatója 46-ról 55 százalékra nőtt ugyanabban az időszakban. A GfK elemzői szerint itt további fejlődés várható, de a DVD terjedése valószínűleg meg fogja osztani a piacot.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!