2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legelterjedtebb elektromos háztartási készülékek Magyarországon: hűtőgép, színes tévé, gáztűzhely, hajszárító és porszívó – derült ki a GfK Piackutató Intézet legújabb felmérése. A fenti háztartási készülékek mellett igen gyorsan terjednek a mosogató- és a takarítógépek is.

A legelterjedtebb elektromos háztartási készülékek a hűtőgép, a színes tévé, a gáztűzhely, a hajszárító és a porszívó. Ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet legújabb felmérése. A kutatást a 15 éves és idősebb népességet több fontos szempontból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével bonyolították le.

A tanulmány megállapítja, hogy jelentősen megváltozott a helyzet az első hasonló vizsgálathoz képest. Hiszen 1996 óta megnégyszereződött a mosogatógéppel, több mint háromszorosára nőtt a takarítógéppel és jó két és félszeresére az elöltöltős mosógéppel rendelkező háztartások száma. A legutóbbi évek slágere a nagygépek kategóriájában a gyorsan és viszonylag széles körben elterjedt gáztűzhelyek, mikrohullámú sütők, elöltöltős mosógépek és szagelszívók.

Háztartási kisgépekből elterjedtség szempontjából a listavezető hajszárító és porszívó után a gőzölős vasaló, elektromos kávé- vagy teafőző, majd a száraz vasaló következik. A beszerzések üteme szempontjából figyelemre méltó, hogy a kenyérpirítót használó háztartások aránya 42 százalékkal nőtt hat év alatt. Mosogatógéppel a háztartások 4, takarítógéppel 10, elöltöltős mosógéppel 27, szagelszívóval 17, mikrohullámú sütővel pedig 52 százaléka rendelkezik.

A szórakoztató elektronikai készülékeknél kevésbé látványos a fejlődés, állapítja meg a tanulmány. Csupán a hifitorony kategóriában tűnik szembe, hogy amíg 1996-ban még a háztartások mindössze 22 százaléka rendelkezett ilyen készülékkel, addig tavaly már 37 százaléka. Szerényebb növekedést ért el a videolejátszó, amelynek mutatója 46-ról 55 százalékra nőtt ugyanabban az időszakban. A GfK elemzői szerint itt további fejlődés várható, de a DVD terjedése valószínűleg meg fogja osztani a piacot.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!