A szervező cég, az Amuary Sport Organisation (ASO) vezetői folyamatosan egyeztetnek a sportért és turizmusért is felelős Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium (ÖTM) képviselőivel, s a tárgyalások jó irányba haladnak. Az ÖTM által készített hatástanulmány szerint az esemény akár 4,6 milliárd forintos pótlólagos keresletet is generálhat. A legnagyobb nyertesek természetesen a hotelek lehetnek: tavaly Lisszabonban például 132 ezer pótlólagos szállodai vendégéjszakát tulajdonítottak a Dakar-rajtnak. Budapesten kívül még két spanyol és egy portugál város pályázik a 2009-es indításra.
Szalay Balázs, az ASO kelet-európai képviselője elárulta: bár számos akadályt kell még leküzdeni, nagyon valószínű, hogy hamarosan hazánkból indulhat a tereprali. A legnagyobb problémát egyelőre az útvonal megtervezése jelenti. Az már szinte biztos, hogy a hagyományoktól eltérően egy budapesti rajt esetén nem Spanyol-, hanem Olaszországból hajózna át a mezőny Afrikába, s így a verseny útvonala új országokat is érintene. Szalay Balázs kiemelte: hogy egy esetleges budapesti indulás azt is jelentené, hogy a rali végállomása nem Dakarban, hanem valószínűleg valahol Egyiptomban lenne.
Magyarország kétmillió eurót ajánlott fel licencdíjként az ASO-nak, s bár a portugálok ennél többet fizetnének, a szervezők felhívták a figyelmet, hogy nem csak a pénz számít. Kelet-Közép-Európában egyre népszerűbb a verseny, tavaly térségünkben már több órában közvetítették a ralit, mint Nyugat-Európában, s a versenyzők közel negyedét is régiónk adta. Éppen ezért sokan úgy vélik, időszerű lehet, hogy a versenyt közelebb hozzák az itteni rajongókhoz, írja a Világgazdaság.