2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az olasz autógyár tegnap, immár sorrendben tizenegyedszer, ismét csak veszteséges negyedévről számolt be. A problémák orvoslására, a két hónapja regnáló cégvezető, Sergio Marchionne a vállalat struktúrájának egyszerűsítését vetette fel.

"A vállalati hálózat igazán impozáns" - mondta el a sajtó képviselőinek a kiváló válságmenedzser hírében álló Marchionne, "ám a jelenlegi helyzetben ez az összetett rendszer a munkánk kerékkötője." A hatékonyabb működés érdekében egyszerűsíteni kell, így irányíthatóbb és átláthatóbb lesz a Fiat.

Mint arról az [origo] hétfőn beszámolt, a Fiat 282 millió eurós veszteséggel zárta a második negyedévet az egy évvel korábbi 234 millió eurós deficit után; elemzők 180 millió eurónyi veszteségre számítottak. Az autógyár működési eredménye jelentősen javult: az egy évvel ezelőtti 25 millió eurós veszteség 18 millió eurós nyereségbe fordult. A vállalat árbevétele éves szinten 2,6 százalékkal bővült. A növekvő veszteséget az olasz autógyár csökkenő raktárkészleteivel, a magas kutatási költségekkel és az egyik olasz gyárában lezajlott háromhetes sztrájkkal indokolta. Problémát jelent, hogy a korábban folyamatosan nyereséget hozó Ferrari-Maserati egység is betlizett, a tavalyi 7 millió eurós profittal szemben 12 milliós veszteséget termelt.

A Fiat vezetői a jövőben az egyes egységek közötti erősebb kooperációra törekszenek. A többi nagy autógyárnál sikerrel alkalmazott rendszer hatékony alkalmazásától, amely során "azonos alvázra, azonos alkatrészekből" különböző autókat építenek, komoly megtakarítást remélnek a Fiatnál. A három nagy márkával - Fiat, Alfa Romeo, Lancia - is rendelkező holding, a vezérigazgató szerint jelenleg mindössze 30 százalékban használ azonos részegységeket, míg a nagy európai gyárak esetében ez az arány 50 százalék feletti, a japán társaságok pedig 70 százalékban használnak azonos alkatrészeket.

Marchionne szerint a szövetségük továbbra is fennáll a GM-mel, bár a függőben lévő opció lehívásáról nem döntöttek. Ami a kilátásokat illeti, a vezérigazgató szerint a jelenlegi eredmények ismeretében nincs realitása annak, hogy jövőre már nyereséget érjenek el, de 2006-ra már profitot vár az igazgató.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
3 milliárd euró hiányzik a Fiatnak a talpra álláshoz
Új vezérigazgatóval állna talpra a Fiat
Kivár a General Motors a Fiat ügyében

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!