Kósa Lajos szerint a Ferihegyi repülőtéren kívül a debreceni az egyetlen nemzetközi, állandó határnyitású, a schengeni előírásoknak megfelelő hazai repülőtér.
Kósa Lajos beszámolt arról, hogy az önkormányzat és a vagyonkezelő holdingja 1994 óta 4 733 158 ezer forintot költött a repülőtérre, annak fejlesztésére.
Jelenleg 16 desztinációra indulnak charterjáratok a debreceni légikikötőből. Komoly előrelépésre a forgalom tekintetében azonban csak akkor lehet számítani, ha a nemzetközi repülésben érdekelt szakmai befektető partnert talál a város. Kósa Lajos hangsúlyozta, hogy szakmai és nem pénzügyi befektetőt, illetve ingatlanfejlesztőt keresnek.
Jelenleg több mint tíz cég érdeklődik: kínai, orosz, német, osztrák, angol és spanyol befektetők.
A polgármester arra még nem tudott válaszolni, hogy 100 százalékban értékesítik-e a repülőteret, vagy magának is megtart-e tulajdonrészt a város, azt azonban fontos célnak nevezte, hogy továbbra is hosszú távon repülőtérként működjön a légi bázis, ne sérüljön a repülőtéri szervezet, vagyis a leendő üzemeltető a debreceni munkaerőre támaszkodjon.
Kósa Lajos szerint még az idén megköthetik a szerződést a repülőtér értékesítéséről a leendő befektetővel.