1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai-német konszern a minap véglegesen kiszállt a dél-koreai autógyárból. Ennek ellenére a két vállalat még számos területen kapcsolatban marad egymással a jövőben is.

A DaimlerChrysler mintegy 900 millió dollárért (730 millió euró) vált meg 10,5 százalékos részesedésétől, jelentette az APA hírügynökség a cég egyik szóvivőjére hivatkozva.

A stuttgarti székhelyű konszern két lépcsőben, 2000-ben és 2001-ben szerzett részesedést a dél-koreai vállalatban, összesen mintegy 484 millió dollárért. A német-amerikai cég idén májusban közölte a nyilvánossággal, hogy meg kívánja szakítani a kapcsolatot.
A válóokot a DaimlerChrysler kínai terjeszkedése jelentette: a Hyundai elsősorban azért kritizálta partnerét, mivel az Kínában a Bejing Automotive Industries (BAIC) helyi céggel közösen Mercedes-Benzek gyártását vette tervbe.

A válás azonban nem jelent teljes szakítást: a két konszern a Mitsubishi Motors-szal közösen tovább folytatja úgynevezett "World Engine" projektjét, amely egy négycilinderes motorcsalád kifejlesztését tűzte ki célul; emellett a DaimlerChrysler továbbra is szállít a Hyundainak motorokat.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!