A hitelezők előreláthatólag szeptember végén döntenek majd a további lépésekről. Ennek ellenére a felszámoló már bejelentette: október közepén árverésen próbálja értékesíteni a GTK üzemében álló 38 félkész trolibuszt, illetve a gyártásukhoz használt berendezéseket, licenszjogokat. Az elsőként kalapács alá kerülő vagyon értékét összesen 600-700 millió forintra becsülik. Az azonban kérdéses, hogy a troligyártás befejezésének lehetősége megér-e ennyit valakinek, mivel a GTK-nál készülő trolik szállítási szerződését megrendelőik, a budapesti, a debreceni és a rigai közlekedési vállalatok már korábban felmondták.
Az árverésre elvárt befektetők leginkább árejtéses licitben gondolkodnak. Bármennyi is legyen azonban az árverésen elért bevétel, a felszámolónak a csődtörvény előírásai szerint az összeg felét a zálogjoggal biztosított követelések azonnali kifizetésére kell fordítania. Mivel ezek összértéke meghaladja a 2,6 milliárd forintot, rendezésükre a legfeljebb 700 millió forintos kikiáltási árról induló troliárverés feltehetően nem nyújt majd fedezetet.
Mindez azt jelenti: az utcára kerülés előtt álló dolgozóknak egy darabig még várniuk kell pénzükre. Legalábbis, ha a trolibuszok nem kelnek el, vagy a licitet megnyerő befektető is lemond alkalmazásukról. Végső esetben természetesen a Tax-Audit a bérek kifizetésére kérheti a bérgarancia-alap támogatását is. A dolgozók járandóságának teljes önerős kifizetéséhez viszont a - bevételek felét automatikusan felemésztő - zálogjoggal biztosított követelések rendezéséig a felszámolónak egymilliárd forintot jóval meghaladó árat kellene kialkudnia a GTK vagyonának értékesítésénél. Erre azonban leghamarabb a bajai üzem tavaszra tervezett eladása adna lehetőséget - számol be a Népszabadság.