2p

Azt az autópiaci statisztikákból tudjuk, hogy a vásárlói döntések mögött bizony vannak nemzeti megfontolások, még akkor is, ha egyébként az autómárkák karaktere sokkal inkább a piaci igényekhez igazodik, mintsem a hagyományokhoz.

Az egyes autógyártóknak annak ellenére, hogy a legtöbben a globális piacon próbálnak boldogulni, nagyon fontosak a hazai vásárlók. Még akkor is, ha az elmúlt években a számos akvizíciónak köszönhetően a többség már nem hazai anyacég tulajdonában van. Elég csak a kínai tulajdonban lévő Volvóra gondolna, amelynek Svédország még mindig fontos piaca, vagy ott van a Skoda, amely az aránylag kicsi cseh piacon szerepel sokkal jobban márkatársainál.

Nincs ez másként a Seatnál sem, amely az első 9 hónapban 308 400 autót adott el világszerte, amelyből 61 500 darabot, vagyis a teljes mennyiség 20 százalékát Spanyolországban. Míg a cég teljes növekedése 4,9 százalék, addig a spanyol piacon 17,8 százalékot értek el.

Bár az autógyárak értékesítési adatai és a más forrásból (pl. Jato, ACEA) származó forgalomba helyezési statisztikák nem egészen fedik egymást (lényegében, amit eladnak, az majd pár hónappal később kerül a forgalomba) érdekes, hogy az idén a spanyol piac erősebben nőtt, mint amennyivel a Seat saját hazájában. Az ACEA közléséből tudjuk, hogy Spanyolországban az idén szeptemberig 783 892 autót helyezek forgalomba, amely köszönhetően a gazdaság magára találásának 22,4 százalékos növekedés.

Ha pedig ezek az arányok nem változnak, akkor az azt jelenti, hogy a Seat részaránya csökkenhet fontos hazai piacán. Persze amíg a cég növekedését és nyereségtermelő-képeségét nem érinti hátrányosan, addig ennek nincs nagy jelentősége.

Bár a cég legfrissebb közleményében nem közölt részletes havi adatokat, azt tudjuk, hogy az első félév összesített növekedése még 8,2 százalék volt, vagyis egy negyedév alatt jelentősen lassult a növekedése és ezekben a számokban még benne sincs a dízelbotrány-hatása.

Kattintásra galéria nyílik!

A cég legerősebb modellje a harmadik generációs LEON, amely a teljes volumen 40 százalékát teszi, illetve az Ibiza 38,6 százalékos részaránnyal. Persze mint az a fenti galériára kattintva is kiderül, a Seatnak nem célja minden piaci szegmensben ott lenni és remekül betölti a sportos gyártó szerepét a VW-csoporton belül.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!