Az egyes autógyártóknak annak ellenére, hogy a legtöbben a globális piacon próbálnak boldogulni, nagyon fontosak a hazai vásárlók. Még akkor is, ha az elmúlt években a számos akvizíciónak köszönhetően a többség már nem hazai anyacég tulajdonában van. Elég csak a kínai tulajdonban lévő Volvóra gondolna, amelynek Svédország még mindig fontos piaca, vagy ott van a Skoda, amely az aránylag kicsi cseh piacon szerepel sokkal jobban márkatársainál.
Nincs ez másként a Seatnál sem, amely az első 9 hónapban 308 400 autót adott el világszerte, amelyből 61 500 darabot, vagyis a teljes mennyiség 20 százalékát Spanyolországban. Míg a cég teljes növekedése 4,9 százalék, addig a spanyol piacon 17,8 százalékot értek el.
Bár az autógyárak értékesítési adatai és a más forrásból (pl. Jato, ACEA) származó forgalomba helyezési statisztikák nem egészen fedik egymást (lényegében, amit eladnak, az majd pár hónappal később kerül a forgalomba) érdekes, hogy az idén a spanyol piac erősebben nőtt, mint amennyivel a Seat saját hazájában. Az ACEA közléséből tudjuk, hogy Spanyolországban az idén szeptemberig 783 892 autót helyezek forgalomba, amely köszönhetően a gazdaság magára találásának 22,4 százalékos növekedés.
Ha pedig ezek az arányok nem változnak, akkor az azt jelenti, hogy a Seat részaránya csökkenhet fontos hazai piacán. Persze amíg a cég növekedését és nyereségtermelő-képeségét nem érinti hátrányosan, addig ennek nincs nagy jelentősége.
Bár a cég legfrissebb közleményében nem közölt részletes havi adatokat, azt tudjuk, hogy az első félév összesített növekedése még 8,2 százalék volt, vagyis egy negyedév alatt jelentősen lassult a növekedése és ezekben a számokban még benne sincs a dízelbotrány-hatása.
A cég legerősebb modellje a harmadik generációs LEON, amely a teljes volumen 40 százalékát teszi, illetve az Ibiza 38,6 százalékos részaránnyal. Persze mint az a fenti galériára kattintva is kiderül, a Seatnak nem célja minden piaci szegmensben ott lenni és remekül betölti a sportos gyártó szerepét a VW-csoporton belül.
mfor.hu