A szerkezet-átalakítás során az amerikai autógyártó óriás zürichi központjába kívánja centralizálni a gyártási és fejlesztési tevékenységet, emellett csökkenti az összeszerelési tevékenységek kölségeit, és növeli a hatékonyságot.
A tervezett változások fő indítéka, hogy a GM Europe az első negyedévben a tervezett 116 millió dollárnál is nagyobb veszteséggel volt kénytelen számolni, megkétszerezve a tavalyi hiányt.
Személyi változásokat is bejelent majd a GM a héten kiadásra kerülő közleményében. Carl-Peter Forster, az Opel jelenlegi feje a GM Europe vezetésében foglal el vezetői állást a jövőben. A GM a karcsúsítás során, ígérete szerint nem tervez leépítéseket.
Az átalakítás gondolata a General Motors detroiti központjában fogalmazódott meg, ahol igen elégedetlenek az európai részleg működésével, elsősorban a gyártási tevékenység összefogásával és irányításával. Különösen a Saabot tekinti az anyavállalat kritikusan, mivel az ragaszkodik a fejlesztési folyamatok elkülönített végrehajtásával. Az Opel szintén elutasította eddig, hogy teljesen alávesse magát a GM Global Manufacturing System integrált rendszerének.
A mostani modernaizációt Bob Lutz alelnök irányítja, aki Gritz Henderson érkezése előtt irányította az európai területet. Lutz drasztikus változásokat hajtott végre az Opel menedzsementjében, távozásra bírva a marketing és a kommunikációs igazgatót, és nyugdíjazva a gyártási terület vezetőjét.
(Menedzsment Fórum)
Elégedetlen európai leányvállalataival a General Motors
Európai hálózatának újjáformálását tervezi a GM, az alulteljesítő Opel, Vauxhall és Saab részlegekre kiterjedő átalakítással.