Az Országos Felsőoktatási Felvételi Iroda (OFI) így teszteli azt a rendszert, amelyet 2005-től terveznek elindítani - közölte Roberts Éva, az OFI munkatársa MTI kérdésére.
Az első száz jelentkezővel az OFI szerződést köt, a diákok kapnak egy azonosítót, amellyel január 1-jétől beléphetnek a rendszerbe. A felvételi kérelmet benyújtók emellett kapnak egy bankszámlaszámot is, amelyre a felvételi eljárás díját átutalhatják - mondta el Roberts Éva.
Az elektronikus jelentkezéskor ugyanúgy tetszőleges számú helyre lehet kérelmet benyújtani, mint a hagyományos módon - tette hozzá. Az OFI illetékese az ilyen módon történő jelentkezés előnyei közé sorolta, hogy a kérelmek kitöltésekor nagymértékben csökkenhet a hibalehetőség. Az országos iroda adatai szerint az idén jelentkezők közül minden ötödik hibásan vagy hiányosan töltötte ki az adatlapot, míg korábban 30 százalék feletti hibaarány volt jellemző.
Roberts Éva elmondta: a jelentkezők menüből választhatják ki a kívánt felsőoktatási intézményeket, az egyes szakokat, az érettségit adó középiskola OM azonosítóját. A rendszer nem engedi továbbküldeni a felvételi kérelmet, ha a diák nem töltötte ki azokat az adatokat, amelyeket a jelentkezéskor kötelező feltüntetni.
Az OFI azt tervezi, hogy 2005-től, illetve amikorra a jogi feltételek megteremtődnek, ilyen módon is lehessen felvételi kérelmet benyújtani a felsőoktatási intézményekbe - közölte.
Elektronikus felvételit tesztelnek
Az első száz jelentkező elektronikus úton adhatja be felsőoktatási felvételi kérelmét jövőre.