3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új menetrendet vezetett be a MÁV és a Volán-társaságok vasárnap. A Magyar Államvasutak tájékoztatása szerint - az európai vasúttársaságokkal közösen - indítják el az új menetrendet.

A vasúttársaság közlése szerint Kelet-Magyarország jelentős részén, a Budapest-Győr-Bécs, továbbá a Budapest-Esztergom vasútvonalon teljesen új menetrend szerint közlekednek a vonatok. A menetrend szemléletváltást is hoz a vasúttársaság életébe: megkezdődik a váci vonalakon sikerrel bevezetett kínálati alapú, ütemes menetrend kiterjesztése.

A tájékoztató szerint így például óránkénti InterCity (IC)-járat köti össze a fővárossal Miskolcot, Debrecent és Nyíregyházát, de itt kétóránként külön gyorsvonat is közlekedik. Útjára indul a kör-IC is, amely a miskolci és a nyíregyházi IC-járatokat köti össze Szerencsen és Tokajon keresztül - míg ceglédi átszállással Kecskemét és Szeged felé nyújt gyors, minőségi eljutási lehetőséget.

A járatok száma a szegedi vonalon a háromszorosára nő, ugyanis óránként járnak IC-k a jelenlegi háromóránkénti követési idő helyett. A MÁV néhány megállóval bővítette azon települések számát, amelyek lakóinak elérhetővé teszik az IC-vel való utazást, a megnövelt ülőhely-kapacitás következtében pedig várhatóan a pénteki-vasárnapi IC-helyhiány is enyhül.

Azok az utasok, akik nem igénylik az IC szolgáltatást, a szerelvényhez kapcsolt gyorsvonati kocsikat vehetik igénybe, amelyekben hely- és pótjegy váltása nélkül, de mégis óránként utazhatnak. Jelentős előrelépés az elővárosi vonalakon, hogy óránkénti ütemes közlekedés indul el Tatabánya-Oroszlány, Esztergom, Hatvan, Nagykáta, Cegléd és Kunszentmiklós-Tass felé is.

Az elővárosi fejlesztések a vidéki nagyvárosok közelében is elindulnak: munkanapokon legalább óránként lesz eljutási lehetőség Salgótarjánból és Szolnokról Hatvan felé, Füzesabony-Mezőkövesd, illetve Szerencs felől Miskolcra, Szerencs, Záhony, Debrecen felől Nyíregyházára, valamint Balmazújváros, Püspökladány és Nyíregyháza felől Debrecenbe.

A Volán-társaságok jövő évi menetrendje szerint a települések közötti helyközi forgalomban munkanapokon 40.417, szabadnapokon 19.023, vasárnaponként 15.538 járat közlekedik. A településeken belüli helyi viszonylatban munkanapokon 33.847, szabadnapokon 20.225, vasárnapokon 18.316 Volán járat közlekedik. A Volán-társaságok az új menetrendet az eddigi vonalak mentén készítették, a járatok száma a helyközi forgalomban 4-8 százalékkal csökkent.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!