3p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben az Európai Uniós dohányreklám-tilalom miatt sorra vonulnak ki a Forma-1-ből a nagy dohánygyárak, a világ legnagyobb autóverseny-sorozata előtt új távlatok nyíltak meg a szponzorációban, hiszen egyre több pénzügyi szolgáltató száll be a vándorcirkuszba. Sajtóértesülések szerint a jövő évi Magyar Nagydíj névadó szponzora az ING lehet.

A Forma-1 hosszú évtizedekig a dohánygyárak felségterületének számított, hiszen a szponzorok döntő többségét ők tették ki. Az utóbbi években azonban kiszorulóban vannak, mindenekelőtt az EU dohányreklám-tilalma miatt, ennek következményei pedig sok csapatot az anyagi csőd rémével fenyegetett. A West és a Benson&Hedges már korábban kiszállt az F1-ből, míg idén a világbajnok Renault-t szponzoráló Mild Seven, illetve a Hondát támogató British American Tobacco szponzori szerződése járt le.

Bár a dohánygyártók kivonulása kétségtelenül anyagi veszteséggel jár a sportág számára, mindazonáltal teljesen új szponzorációs lehetőségek nyíltak meg a csapatok előtt. Az elmúlt egy hónapban egyre több multinacionális vállalat szállt ugyanis be az F1-be, így például az AT&T a Williams csapattal kötött többéves szerződést, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso új csapatát, a McLaren Mercedest spanyol pénzügyi szolgáltatók, a Grupo Santander és a Mutua Madrilena fogja szponzorálni, míg a Renault-t az ING Group, amely több versenyt is támogatni kíván 2007-ben, köztük talán a Magyar Nagydíjat is.

Bár korábban is megfordultak már pénzügyi- és telekommunikációs vállalatok a Formula-1-ben, a legnagyobb csapatok névadó szponzoraiként csak most jelentek meg - a dohánygyártók helyén. Mint Jean-François Caubet, a Renault egyik szóvivője az International Herald Tribune-nak elmondta, ugyan valamivel kevesebb pénzt kapnak az ING-től, mint korábban a Mild Seventől, mégis értékesebbnek ítélik a szerződést, mert új lehetőségeket teremt a promóciós tevékenységben. Korábban ugyanis nehéz volt globális kommunikációs stratégiát kiépíteniük a dohánygyártók által támogatott csapatoknak, ráadásul azok logóit a legtöbb promóciós anyagon ki is kellett takarniuk.

Elemzők szerint dohánygyárak kivonulása új színben tüntetheti fel a Formula-1-et, ezért próbáltak lecsapni minél hamarabb a lehetőségre a pénzügyi- és telekommunikációs vállalatok. Ráadásul az F1-es versenysorozat azon kevés sportesemények közé tartozik, amelyek valóban globális televíziós nézettséggel bírnak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!