2p

A NOP piackutató cég most kiadott felmérése szerint az angol mobil-felhasználók döntő többségét, 80 százalékát nem érdekli az MMS (multimedia messaging service) lehetőség.

A mobiltulajdonosok legnagyobb részének halvány elképzelései vannak csak, mennyibe kerül a képküldés, 17 százalékuknak pedig fogalma sincs, hogy kell MMS-t küldeni. Az a 21 százaléknyi kisebbség, amelyik a készülék képküldési lehetőségét kihasználja, döntő részt családtagjainak és barátainak küldött eddig fotót. A britek egyébként a világ legszorgalmasabb sms-küldői közé tartoznak, állapítja meg az elemzés, a mobilszolgáltatók számára tehát a NOP adatai azt jelzik, más országokban sem várható a közeljövőben nagy felfutás az MMS-küldés terén.

Az Arthur D Little (ADL) februárban kiadott prognózisa szerint az MMS üzenetekből származó bevételek terén 2004-ben 7,5 százalékos növekedése várható. A forgalomnövekedés jórészt a vonalas telefonforgalom rovására történik majd. A jelentős készülék-értékesítéshez képest az MMS szolgáltatás használata meglehetősen alacsony szintű, és ez mindaddig nem fog változni, míg az ügyfelek meg nem ismerik a szolgáltatásban rejlő lehetőségeket. A problémák egyesek szerint elsősorban abból adódnak, hogy a készülékek használata túl komplikált, illetve néhány alkalmazás használatához az ügyfelek műszaki segítségre szorulnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!