A mobiltulajdonosok legnagyobb részének halvány elképzelései vannak csak, mennyibe kerül a képküldés, 17 százalékuknak pedig fogalma sincs, hogy kell MMS-t küldeni. Az a 21 százaléknyi kisebbség, amelyik a készülék képküldési lehetőségét kihasználja, döntő részt családtagjainak és barátainak küldött eddig fotót. A britek egyébként a világ legszorgalmasabb sms-küldői közé tartoznak, állapítja meg az elemzés, a mobilszolgáltatók számára tehát a NOP adatai azt jelzik, más országokban sem várható a közeljövőben nagy felfutás az MMS-küldés terén.
Az Arthur D Little (ADL) februárban kiadott prognózisa szerint az MMS üzenetekből származó bevételek terén 2004-ben 7,5 százalékos növekedése várható. A forgalomnövekedés jórészt a vonalas telefonforgalom rovására történik majd. A jelentős készülék-értékesítéshez képest az MMS szolgáltatás használata meglehetősen alacsony szintű, és ez mindaddig nem fog változni, míg az ügyfelek meg nem ismerik a szolgáltatásban rejlő lehetőségeket. A problémák egyesek szerint elsősorban abból adódnak, hogy a készülékek használata túl komplikált, illetve néhány alkalmazás használatához az ügyfelek műszaki segítségre szorulnak.
Elmaradt a brit MMS-láz
A NOP piackutató cég most kiadott felmérése szerint az angol mobil-felhasználók döntő többségét, 80 százalékát nem érdekli az MMS (multimedia messaging service) lehetőség.