Az egyik legjelentősebb online piackutató cég, a Jupiter Research előrejelzése szerint a fejlettebb multimédiás reklámok, amelyekbe a rich és streaming mediás alkalmazásokat értik, 3,8 milliárd dolláros bevételt hozhatnak öt év múlva a médiatulajdonosoknak. Ez értékben közel négyszerese a jelenleg ilyen eszközök használatának. A legígéretesebb technológiának a weben futó reklámfilmeket tartják a szakemberek, amelynek jelenlegi 77 millió dolláros piaca 2009-re 657 milliós lehet.
Ami a következő évek online reklámpiacát illeti, a Jupiter szerint a legtöbbet a keresőmarketingre fognak a hirdetők költeni. 2006-ban 5,67 milliárdért vásárolhatnak fizetett linket a nagy internetes keresőkön. A rich média három év múlva 2,16 milliárdos piaccal bírhat, míg a hagyományos bannerek 2,02 milliárdos forgalmat generálhatnak az előrejelzések szerint. A megjelenő, display hirdetések (mint a pop-up, pop-under, interstitial) a 2000-es bevételek felére eshetnek 2006-ra, amely így 1,55 milliárdot jelenthet. Egymilliárd feletti lehet még emellett az e-mail marketing bevétele is - áll a Jupiter felmérésében.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Növekvő hirdetési árakat várnak az interneten
Több kreativitást várnak az online reklámoktól
A magyar vállalatok még mindig nem ismerik az online megjelenési lehetőségeket
Előretörnek az online reklámszpotok
A következő öt évben a jelenlegi szint ötszörösére nőhet az internetes video-hirdetések piaca, igaz így is számos olyan reklámeszköz lesz, amelyre jóval többe költenek a hirdetők.