Bill Gates szerint néhány év múlva az emberek akkor, és azt nézik a televízióban, amikor ráérnek, és ami őket érdekli. Mivel a reklámok ilyen szempontból a nézők számára csak "elvesztegetett időt" jelentenek, ezért az interaktivizálódó médiafogyasztás könnyen elöpörheti a hagyományos reklámszpotokat. A Microsoft elnöke a legjelentősebb marketingvezetők előtt tartott előadása során vázolta a lehetséges jövőt.
 
 Mindezek fényében a hirdetőknek is új stratégiát kell felépíteniük, amely illeszkedik a médiahasználathoz. Senkinek sincs kristálygömbje, hogy megmondja a jövőt pontosan, így Gates, ám a változások a nyakunkon vannak. Az új környezet új technológiákat fog eredményezni, amely természetesen előnyökkel és hátrányokkal is jár majd. Aki az új környezethez legjobban tud alkalmazkodni, az komoly piaci előnyre tehet szert.
 
 A változások közül szinte biztos, hogy a targetálhatóság javulni fog - mondta el Gates, amely minden szempontból igaz: életkor, nem, földrajzi és fogyasztói szokásokat illetően is. Az új technikák letisztulása is időt vesz igénybe, hiszen a látszólagos hatékonyság nem biztos, hogy valóban azzal jár. Példaként az internetes pop-up reklámokat emelte ki, amely bizonyos körben felkeltette az érdeklődést a hirdetés iránt, ugyanakkor a netezők nagyobb csoportja - ellentétben a tv reklámokkal - nem közömbös, hanem ellenséges lett a reklámmal szemben.
 
 (Menedzsment Fórum)
 
 Kapcsolódó anyagok
 Microsoft: pop-off
 Televíziós reklámok a neten
 
Elsöpörhetik a tévéreklámokat
A jövő televíziózása merőben másképp fog működni, mint ma, vélekedett Bill Gates, a Microsoft első embere. A forradalmi változások néhány év alatt végbemehetnek, ami új hirdetési módszereket hozhat.
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                
												
												
												
												
												
												
												
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                