Klaus Wübbenhorst, a szervezet elnöke sajnálkozását fejezte ki amiatt, hogy a német csapat már a csoportmérkőzések után kénytelen volt csomagolni. A kiesés ugyanis várhatóan vissza fogja fogni a fogyasztók vásárlási kedvét:
"A csapat továbbjutása erősítette volna az emberek egybetartozásának érzését, és jót tett volna a közhangulatnak" - mondta el a Spiegelnek Wübbenhorst. A történtek után viszont nem lehet azt várni, hogy a háztartások a konjunktúra elősegítőjévé váljanak.
Az Eb kezdete előtt a GfK még a fogyasztói hangulat enyhe javulását prognosztizálta júniusra, s ennek okaként a benzinárak, valamint a betegbiztosítások körüli vita rendeződését jelölte meg.
"A trend némileg pozitívabb, mint egy évvel ezelőtt. Ennek ellenére nem lehet azt várni az emberektől, hogy hirtelen drága utakra fizessenek be, vagy éppen renováltassák a házukat. Úgy hisszük, még jelentős anyagi tartalékaik maradtak a háttérben" - tette hozzá az elemző.
(Menedzsment Fórum)
Elvette a németek vásárlókedvét a válogatott Eb-kudarca
Egy nürnbergi székhelyű, fogyasztói szokások felmérésével foglalkozó társaság (GfK) azt állítja, hogy a válogatott korai kiesése kifejezetten hátrányosan befolyásolta a németek vásárlási kedvét.