Drámai bejelentést tett csütörtök délután Lucsik János, a Sólyom Airways-t tulajdonló Sólyom Holding tulajdonos-ügyvezetője - írja az atv.hu. Információk szerint Lucsik közölte a dolgozókkal, hogy a Sólyom Airways nem tudja kifizetni a ma esedékes szeptemberi bérüket, mert nincs pénze. Lucsik azt is elmondta, hogy Vágó József, a Sólyom Airways ügyvezetője kedden közölte vele: az ománi befektetővel továbbra sem köttetett szerződés.
Az atv.hu úgy tudja, a Sólyom Airways eddig a Lucsik János által befizetett tagi kölcsönökből finanszírozta kiadásait. A portál információi szerint az említett összeg mintegy 120 millió forint.
Vágó József ma reggel interjút adott a közrádiónak, majd ezt követően rosszullétre panaszkodott és kórházba került. A Sólyom Airways másik ügyvezetője, Hurtyák Róbert pedig lemondott.
Update:18:55
A mai napig nem sikerült aláírni a befektetői megállapodást az ománi befektetővel, így nem került sor a dolgozók bérének mai utalására sem - mondta Lucsik János az ATV Híradójának. Arra a kérdésre viszont nem tudott válaszolni, hogy az alkalmazottaktól megválnak-e. Megjegyezte ugyanakkor: a Sólyom Holding dolgozói viszont ma megkapták a bérüket, be is fizették a járulékokat, a légitársaság fizetésképtelensége nem jelent veszélyt.
A jövőt illetően úgy fogalmazott: újabb befektetőkkel, köztük omániakkal is tárgyalnak. Lucsik szerint a fő probléma, hogy nincs fő befektető, ráadásul a Sólyom Airways saját pénze is elfogyott.
A Sólyom Hungarian Airways-t egyébként 3 millió forintos tőkével alapították - 1 millió forint pénzbeli és 2 millió nem pénzbeli hozzájárulással.
Update: 20:35
Vágó: nem arról van szó, hogy nincs befektető és pénz
A mai bejelentés még nem jelenti a Sólyom Airways végét - hangsúlyozta Lucsik János a Sólyom Holding vezérigazgatója az ATV Egyenes beszéd című műsorában. Az első befektetői szerződést májusban írták alá, majd a szerződések megkötése, gépek beszerzése következett, és ezután jött el az a pont, hogy a befektetőknek teljesíteniük kellett volna a szerződésben vállalt kötelezettségeit. Az első részletetet sem fizették már ki azonban, az ügyletből olyannyira kitáncoltak, hogy semmilyen fizetési kötelezettségeiknek nem tett tettek eleget - részletezte Lucsik. Gyakorlatilag egyébként már augusztusban tudott volt, hogy az ománi befektetők nem teljesítik a vállalásaikat.
A Sólyomnak két teljesen kifizetett gép áll rendelkezésére, amit 3 évig jogosult működtetni a légitársaság. Ezért kérte Lucsik az alkalmazottakat, hogy próbáljanak meg mindent elkövetni a rendelkezésre álló eszközökkel, hogy a hiányzó engedélyeket megszerezzék. Bár 6 gépre van lízing szerződés, legrosszabb esetben a "meglévő" két géppel indulnak el - mondta a holding vezérigazgatója.
Vágó József, a Sólyom Airways ügyvezetője, akit telefonon kapcsoltak adásba, elmondta, az új befektetővel jól haladnak a tárgyalások. Szerinte a Sólyom jelenleg bajban van, de nem a pénzügyi háttér miatt, hanem "a hatósági visszaélések miatt" (szerk.: nem adják ki még az engedélyeket). "Nem arról van szó, hogy nincs befektető és pénz, hanem arról, hogy a befektető pénzéhez a légügyi engedélyek hiányában nem lehet hozzájutni" - tette hozzá.
Arra a kérdésre, hogy miből finanszírozták eddig a társaság működését, Lucsik János elmondta: döntő részben a Sólyom Holding más egyéb vállalkozásaiból származó jövedelmekből és az elmúlt 10 év alatt felhalmozott megtakarításaiból. A jövőt illetően ugyanakkor továbbra is optimista, bár az indulást illetően nem bocsátokozott jóslatokba, annyit azonban elmondott: ha meglesznek az engedélyek, egy hét alatt fel tudnak szállni. Az online jegyértékesítési rendszer is készen áll az indulásra.
Ami eddig történt a Sólyommal:
Szállna, szállna a Sólyom szárnya
mfor.hu