Jövő évtől új márkát vezet be az amerikai Gap divatcég, mellyel a 35 év feletti női vásárlókat célozza meg, egyelőre kísérleti jelleggel.
A Gap a tervek szerint 2005-ben tíz új márkaboltot nyit majd az érett hölgyeknek szánt modelljei számára, írja a USA Today. A cég, amely előkelő piaci pozícióját elsősorban fiatalos, trendi márkáinak (Gap, Banana Republic, Old Navy) köszönheti, most a 35 év feletti korosztálynak szánt termékekkel töltene ki egy fontos piaci rést.
"A Gap végre észrevette, hogy van egy olyan vásárlói réteg, méghozzá a 35 év feletti nők, akiket érdekel a divat, van pénze, és az életstílusához is hozzátartozik, hogy megvegye a legújabb holmikat" - magyarázza a USA Today által megkérdezett kereskedelmi tanácsadó cég munkatársa. A számok alátámasztják ezt a vélekedést: a népszámlálási adatok szerint a 35-54 közti korosztály nőnemű képviselőinek száma az 1990 és 2000 között eltelt tíz évben 25-ről 29 százalékra nőtt.
A Gap jelenleg kapható termékei ennek a szegmensnek mindössze három százalékát fedik le. Az pedig továbbra is kétesélyes, hogy ki tudnak-e dolgozni egy olyan erős stratégiát, amivel új, márkahű vásárlókat szerezhetnek. Az új márkának egyelőre sem a neve, sem az nem ismert, hol nyílnának a réteget kiszolgáló üzletek.
A Gap utoljára tíz évvel ezelőtt vezetett be új márkát, az Old Navy-t, de mivel a jelenlegi üzlethálózatok lassan elérik fejlődésük csúcsát, a divatcég kénytelen új irányba nyitni. Az új márkának pedig egyaránt építkeznie kell a Gap erős imázsából, ugyanakkor különlegesnek, másnak kell tudni látszani, mint a meglévő márkák, ahhoz, hogy a piaci rést valóban kitölthesse.
(Menedzsment Fórum)
Érett nőket öltöztet jövőre a Gap
Jövő évtől új márkát vezet be az amerikai Gap divatcég, amellyel a 35 év feletti női vásárlókat célozza meg, egyelőre kísérleti jelleggel.