2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Sony-Ericsson a magyar mobilkészülék-piacon az elmúlt évben 10 százalékos piaci részesedést ért el, amit az idén 15 százalékra szeretne növelni - mondta Wágner Tibor, a Sony-Ericsson közép-kelet-európai igazgatója.

A szakértők becslései szerint 2002-ben Magyarországon mintegy 2 millió új mobiltelefont adtak el. Az igazgató kifejtette: piaci részesedést eddig alacsonykészülékárral, illetve ismert márkanévvel lehetett a legkönnyebben szerezni Magyarországon. A Sony-Ericsson mobiljai azonban nem tartoznak a legolcsóbbak közé, s ezért Wágner Tibor szerint a márka ismertségét növelni kell.

Az igazgató a Sony-Ericsson image kapcsán kifejtette: a készülékeket az Ericsson révén a technikailag élenjáró és megbízható, a Sony révén pedig a tetszetős külsejű, funkcionális, a két és fél generációs tudást is magában hordozó multimédiás telefonokként akarják pozícionálni. Hozzátette: törekvéseik sikerét megalapozza az is, hogy a Sony-Ericsson dobta piacra az első színes kijelzős GSM-készüléket, s a cég első a vezeték nélküli mobilkommunikációs megoldások, a bluetooth alkalmazása területén is.

Wágner Tibor úgy vélte, hogy a Sony-Ericsson a következő hónapokban piacra kerülő, viszonylag olcsó és gazdag funkcionalitással rendelkező multimédiás készülékei révén jelentősen növelheti részesedését, mivel ma még nagyon kevés, csupán mintegy 50 ezer MMS-telefont használnak Magyarországon. Elmondta: az ilyen készülékek száma az év végre a jelenleginek a többszöröse lesz.

Az igazgató a térség piacáról elmondta: míg Magyarországon a mobilpiac telítődik, addig például Lengyelországban, de különösen Oroszországban még extenzív a fejlődés. Lengyelországban a lakosság arányában számítva csak 30-40 százalékos a mobil elterjedtsége, szemben a magyarországi 70 százalékkal, míg Oroszországban csak 10 százalék körüli a penetráció.

Wágner Tibor éppen ezért úgy látja, hogy a jövőben ez a két piac lesz a legfontosabb a Sony-Ericsson számára Közép-Kelet-Európában, ahol a jelenlegi 10-12 százalékos részesedését szintén 15 százalékra szeretné növelni az idén a társaság. Az elmúlt évben a közép-kelet-európai piacon 17-18 millió mobiltelefont adtak el.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!