2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Sony-Ericsson a magyar mobilkészülék-piacon az elmúlt évben 10 százalékos piaci részesedést ért el, amit az idén 15 százalékra szeretne növelni - mondta Wágner Tibor, a Sony-Ericsson közép-kelet-európai igazgatója.

A szakértők becslései szerint 2002-ben Magyarországon mintegy 2 millió új mobiltelefont adtak el. Az igazgató kifejtette: piaci részesedést eddig alacsonykészülékárral, illetve ismert márkanévvel lehetett a legkönnyebben szerezni Magyarországon. A Sony-Ericsson mobiljai azonban nem tartoznak a legolcsóbbak közé, s ezért Wágner Tibor szerint a márka ismertségét növelni kell.

Az igazgató a Sony-Ericsson image kapcsán kifejtette: a készülékeket az Ericsson révén a technikailag élenjáró és megbízható, a Sony révén pedig a tetszetős külsejű, funkcionális, a két és fél generációs tudást is magában hordozó multimédiás telefonokként akarják pozícionálni. Hozzátette: törekvéseik sikerét megalapozza az is, hogy a Sony-Ericsson dobta piacra az első színes kijelzős GSM-készüléket, s a cég első a vezeték nélküli mobilkommunikációs megoldások, a bluetooth alkalmazása területén is.

Wágner Tibor úgy vélte, hogy a Sony-Ericsson a következő hónapokban piacra kerülő, viszonylag olcsó és gazdag funkcionalitással rendelkező multimédiás készülékei révén jelentősen növelheti részesedését, mivel ma még nagyon kevés, csupán mintegy 50 ezer MMS-telefont használnak Magyarországon. Elmondta: az ilyen készülékek száma az év végre a jelenleginek a többszöröse lesz.

Az igazgató a térség piacáról elmondta: míg Magyarországon a mobilpiac telítődik, addig például Lengyelországban, de különösen Oroszországban még extenzív a fejlődés. Lengyelországban a lakosság arányában számítva csak 30-40 százalékos a mobil elterjedtsége, szemben a magyarországi 70 százalékkal, míg Oroszországban csak 10 százalék körüli a penetráció.

Wágner Tibor éppen ezért úgy látja, hogy a jövőben ez a két piac lesz a legfontosabb a Sony-Ericsson számára Közép-Kelet-Európában, ahol a jelenlegi 10-12 százalékos részesedését szintén 15 százalékra szeretné növelni az idén a társaság. Az elmúlt évben a közép-kelet-európai piacon 17-18 millió mobiltelefont adtak el.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!