2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jelentős értékesítési problémákkal küzd az európai gyógyszeripar, s a nehézségekre már nem jelent megoldást az orvoslátogatók vagy területi képviselők számának növelése. A vállalatok ehelyett ügyfeleik egyedi megszólítására, az értékesítési folyamat minőségi javítására kívánják helyezni a hangsúlyt – derül ki a Roland Berger tanulmányából, melyet több mint kétszáz európai gyógyszeripari menedzser megkérdezésével készített.

Új értékesítési modellekre van szükség

A legfontosabbnak az tűnik, hogy a cégek kövessék nyomon a egészségügyi szabályozás változásait és gyorsan reagáljanak arra. Ennek szükségességét a menedzserek is érzik, akiknek 60 százaléka új, innovatív értékesítési modellek tesztelésére számít a következő két esztendőben.

A modellek két fő gondolat köré csoportosíthatók. Az egyik stratégia kettéosztja az értékesítési kompetenciákat, az első csoporthoz az elit-képviselőket rendeli, akik elsődlegesen a szakorvosokkal foglalkoznak, míg az alap-értékesítők továbbra is főleg a háziorvosi vonalon fejtik ki tevékenységüket. A kezdeti időszakban ezek a modellek döntően az elit-képviselők kompetenciájának kiépítésére áldoznak jelentős forrásokat, míg a további célcsoportok megszólítására a hatékony eszközöket, például az internetet alkalmazzák.

A második fajta stratégia lényege egy üzleti referens alkalmazása, aki területi alapon minden célcsoport számára partner lehet. Sikerességüket területi alapon számított hatékonysági mutatókkal mérik. Ezt a stratégiát egészíti ki pl. az életciklus-menedzsment vagy a nagy ügyfelek (key-account) kiszolgálására stabilabb struktúrákat kialakító menedzsment.

A sikeres gyógyszeripari cégekre jellemző, hogy a központi stratégiát helyi eszközökkel és kezdeményezésekkel ötvözik. Azaz az európai szintű vezetés konkrét célokat fogalmazhat meg az értékesítés számára, amelyet az egyes országokban helyi programokkal valósíthatnak meg.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!