4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A valóságshow és tehetségkutató kétfejű szörnyszülöttje volt a Star Academy, amely nagyon nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Néhány hét kínlódás után a TV2 a gyatra nézettséget hozó műsort kivette a napi kínálatból.

Hiába költött állítólag 1,5 milliárd forintot a TV2 a Star Academy című műsorára, annak nézettsége nagyon gyatra volt. A 2000-es évek közepén a formátum, vagyis a valóságshow és a tehetségkutatók keresztezése több országban is sikeres volt, az utóbbi években viszont szinte sehol sem működött. Ebből a szempontból szakmailag meglepő volt, hogy a csatorna belevágott a beköltözős tehetségkutatóba.

Ilyen egy valódi Transformer

A helyzetről a műsor indulása után azt írtuk, hogy úgy tűnt, a műsor készítői sem igazán tudták eldönteni, melyik irányba kellene elvinniük a Star Academyt, mert sem a gátlástalan valóságshow szereplők, sem a kiugró tehetségeket nem látjuk a szereplők között. Nyilván a válogatás eleve nem volt könnyű, hiszen a tehetségkutatókhoz egyre nehezebb valóban eladható előadókat találni, ahogy ezt az RTL Klub műsorainál is láthattuk, és vélhetőleg az sem volt túl vonzó, hogy közben a szereplőknek még kamerák előtt is kell élni a mindennapjaikat.

Mindenesetre a napi összefoglalók nézettsége nagyon alacsony volt, még a csatorna nem túl combos hétköznapi átlagát is lefele húzta. Ez már csak azért is probléma, mert a Star Academy volt a csatorna vezetésének a szemében az a műsor, amelynek révén végre a hétköznap estéken is versenyre kellhettek volna az RTL Klubbal. Bár a remélttől nagyon messze volt a hétvégi műsor, ahol a résztvevők a begyakorolt dalokat előadták, és amely kvázi megfelelt egy hagyományos tehetségkutatónak, ennek közönségaránya legalább a heti átlagokat nem lefele húzta.


A problémákat persze az első hétköznaptól érezni lehetett, így a TV2 már két hete lépett, amikor a legfontosabb esti idősávból kiemelte a műsort, és helyette egy török sorozatot indított el. Az este 10 órára áttolt Star Academy annak ellenére sem tudott javulni, hogy a valóságshow-k aduászát, a szereplők közötti szexuális együttlétet is „elsütötték”, inkább tovább csökkent a közönségaránya. Mindezek alapján logikus, ám fájdalmas lépés volt a TV2 részéről, hogy a napi összefoglalókat megszüntetik. Ettől persze nem fog varázsütésre megugrani a csatorna nézettsége, hiszen az este műsorba kerülő filmek nem hoznak kiugró számokat, de legalább nem is húzzák le a TV2 közönségarányát.(A jövő heti tévés összefoglalónkban erre is kitérünk –szerk.)

A mögöttünk hagyott héten egyébként a hétköznapi vergődése ellenére a Star Academy hétvégi adása a kereskedelmi célcsoportban a csatorna átlagát hozta, míg a teljes lakosságban ennél sokkal jobbat, 14 százalékos közönségarányt ért el. A 18-49-es kategóriában az X-Faktor idei szériájának második adása ment, amely még mindig a „futóbolondokkal” telerakott válogató adás. Ezek egyébként hagyományosan jól szoktak teljesíteni, amire persze az RTL Klub is rájátszott, hiszen a műsorba került több olyan előadás is, amely értékelhetetlen volt, ugyanakkor a bulvárlapok címlapján jól mutat. Várakozásaink szerint a 15 perc hírnévre vágyók után kevésbé attraktív számokat fog majd hozni a műsor, bár vélhetőleg akkor is javítani fogja a csatorna átlagos közönségarányát.

Hajócsodák, amiktől tátva marad a szánk

A szombati diadalával az RTL Klub egyébként hét estéből hatot megnyert a 18-49-es korcsoportban. Csak a vasárnap este lett a TV2-é, amely a Sztárban sztárral nagyon beletrafált, a műsor lett immár harmadik hete a legnézettebb tévéműsor a hazai csatornákon.

A 39. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 19,7 százalékos volt, míg a TV2 mutatója 10,5 százalékot ért el.. A dobogó harmadik fokán ezúttal a Cool (4,7% SHR) maradt, őket követte a F+ (4,1% SHR). A Viasat3 (2,9% SHR) egyet előre lépett, a sereghajtó pedig ismét a Duna TV (1,5% SHR) volt a kereskedelmi célcsoportban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!