Hiába költött állítólag 1,5 milliárd forintot a TV2 a Star Academy című műsorára, annak nézettsége nagyon gyatra volt. A 2000-es évek közepén a formátum, vagyis a valóságshow és a tehetségkutatók keresztezése több országban is sikeres volt, az utóbbi években viszont szinte sehol sem működött. Ebből a szempontból szakmailag meglepő volt, hogy a csatorna belevágott a beköltözős tehetségkutatóba.
Ilyen egy valódi Transformer
A helyzetről a műsor indulása után azt írtuk, hogy úgy tűnt, a műsor készítői sem igazán tudták eldönteni, melyik irányba kellene elvinniük a Star Academyt, mert sem a gátlástalan valóságshow szereplők, sem a kiugró tehetségeket nem látjuk a szereplők között. Nyilván a válogatás eleve nem volt könnyű, hiszen a tehetségkutatókhoz egyre nehezebb valóban eladható előadókat találni, ahogy ezt az RTL Klub műsorainál is láthattuk, és vélhetőleg az sem volt túl vonzó, hogy közben a szereplőknek még kamerák előtt is kell élni a mindennapjaikat.
Mindenesetre a napi összefoglalók nézettsége nagyon alacsony volt, még a csatorna nem túl combos hétköznapi átlagát is lefele húzta. Ez már csak azért is probléma, mert a Star Academy volt a csatorna vezetésének a szemében az a műsor, amelynek révén végre a hétköznap estéken is versenyre kellhettek volna az RTL Klubbal. Bár a remélttől nagyon messze volt a hétvégi műsor, ahol a résztvevők a begyakorolt dalokat előadták, és amely kvázi megfelelt egy hagyományos tehetségkutatónak, ennek közönségaránya legalább a heti átlagokat nem lefele húzta.
A problémákat persze az első hétköznaptól érezni lehetett, így a TV2 már két hete lépett, amikor a legfontosabb esti idősávból kiemelte a műsort, és helyette egy török sorozatot indított el. Az este 10 órára áttolt Star Academy annak ellenére sem tudott javulni, hogy a valóságshow-k aduászát, a szereplők közötti szexuális együttlétet is „elsütötték”, inkább tovább csökkent a közönségaránya. Mindezek alapján logikus, ám fájdalmas lépés volt a TV2 részéről, hogy a napi összefoglalókat megszüntetik. Ettől persze nem fog varázsütésre megugrani a csatorna nézettsége, hiszen az este műsorba kerülő filmek nem hoznak kiugró számokat, de legalább nem is húzzák le a TV2 közönségarányát.(A jövő heti tévés összefoglalónkban erre is kitérünk –szerk.)
A mögöttünk hagyott héten egyébként a hétköznapi vergődése ellenére a Star Academy hétvégi adása a kereskedelmi célcsoportban a csatorna átlagát hozta, míg a teljes lakosságban ennél sokkal jobbat, 14 százalékos közönségarányt ért el. A 18-49-es kategóriában az X-Faktor idei szériájának második adása ment, amely még mindig a „futóbolondokkal” telerakott válogató adás. Ezek egyébként hagyományosan jól szoktak teljesíteni, amire persze az RTL Klub is rájátszott, hiszen a műsorba került több olyan előadás is, amely értékelhetetlen volt, ugyanakkor a bulvárlapok címlapján jól mutat. Várakozásaink szerint a 15 perc hírnévre vágyók után kevésbé attraktív számokat fog majd hozni a műsor, bár vélhetőleg akkor is javítani fogja a csatorna átlagos közönségarányát.
Hajócsodák, amiktől tátva marad a szánk
A szombati diadalával az RTL Klub egyébként hét estéből hatot megnyert a 18-49-es korcsoportban. Csak a vasárnap este lett a TV2-é, amely a Sztárban sztárral nagyon beletrafált, a műsor lett immár harmadik hete a legnézettebb tévéműsor a hazai csatornákon.
A 39. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 19,7 százalékos volt, míg a TV2 mutatója 10,5 százalékot ért el.. A dobogó harmadik fokán ezúttal a Cool (4,7% SHR) maradt, őket követte a F+ (4,1% SHR). A Viasat3 (2,9% SHR) egyet előre lépett, a sereghajtó pedig ismét a Duna TV (1,5% SHR) volt a kereskedelmi célcsoportban.
mfor.hu