2p

Erőteljesen csökkent a Nokia részesedése a mobiltelefonok piacán az első negyedben a készülékek külső megjelenésének gyengeségei, az új modellek hiánya és a szolgáltatókkal való rossz kapcsolat miatt - tette közzé elemzésében a Gartner piackutató. A piac összességében bővül.

Az iparágban vezető pozícióban lévő Nokia piaci részesedése 28,9 százalékra csökkent 2004 első negyedében az egy évvel korábbi 34,6 százalékot követően versenytársai javára. A cég eladásai öt millióval 44,2 millióra nőttek A mobilpiac összességében jelentősen bővült, a kiszállítás 34 százalékkal 153 millióra nőtt, főként a feltörekvő országok keresletének tulajdoníthatóan.

Ennek alapján a Nokia főbb versenytársai növelték részesedésüket: a piac második számú szereplője, a Motorola 14,7 százalékról 16,4 százalékra, a Samsung Electronics 10,8 százalékról 12,5 százalékra, a Siemens 7,6 százalékról 8 százalékra, a Sony Ericsson 4,7 százalékról 5,6 százalékra. A Gartner elemzésében felfelé módosította az idén várható kiszállításokról szóló előrejelzését: 600 millióra a márciusban prognosztizált 580 millióról. Ez már a második alkalom, hogy a Gartner az idén felfelé módosít, az év elején 560 millióra számítottak a 2003. évi 520 milliót követően. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Az okostelefonok húzzák a mobilpiacot
Újabb nagy ugrás a mobilpiacon

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!