Ebben az időszakban naponta csak 400-430 autót készít a gyár, de a csökkentett üzemmódot minél hamarabb szeretnék megszüntetni. A dolgozók közül senkit nem bocsátanak el, számukra az állásidőt fizetik, csak a műszakpótléktól esnek el - tette hozzá Ruska Viktória a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője.
Az alkatrészhiány a Japánban történt természeti katasztrófa miatt állt elő, és általában a kisebb elektronikus alkatrészeket érinti. A műszakszám csökkentésére azért van szükség, hogy a készletek kitartsanak, amíg az utánpótlás meg nm oldódik - mondta el a kommunikációs vezető.
Egyelőre három hétre látják előre a májusi gyártási menetrendet. A Magyar Suzuki vezetése mindent megtesz, hogy csökkenthessék az esetleges gyártási kiesést és mielőbb újra indíthassák a két műszakos munkarendet, melyben naponta 850 autó készülhet.
A Magyar Suzuki Zrt. az 1991-es gyáralapítástól 280 milliárd forintot meghaladó beruházást hajtott végre esztergomi gyárában. A 3.500 dolgozó mellett a beszállítói kör több ezer embernek biztosít munkát.
2008-ban már az 1 millió 500 ezredik darab magyar Suzuki elkészültét ünnepelték a gyárban, amelynek kapacitása ugyanabban az évben elérte az évi 300 ezer darabot, idén 170.000 autó legyártását tervezik.
MTI