Bár a társaság európai szárnya sokat javított pénzügyi helyzetén az utóbbi időben, még mindig sokat kell tennie annak érdekében, hogy hozzájáruljon az anyacég újraszerveződéséhez - mondta el a vezér a Handelsblattnak.
Az első negyedévben 88 millió dolláros profitot bezsebelő GM Europe a németországi Bochumban, az angliai Ellesmre Portban és a belgiumi Antwerpenben gyártja az Astra/Vauxhall gépkocsikat. A vállalat jövő év elején dönt arról, hogy melyik helyszínen fogja az Astra 2010-ben piacra kerülő következő generációját gyártani.
Az európai részleg jelenleg egy 12 ezres leépítés kellős közepén tart; a cég a költségcsökkentés jegyében bocsátja el dolgozóinak csaknem egyötödét. Az amerikai szárny ennél is jóval több, 30 ezer alkalmazottjától, illetve tucatnyi üzemétől válik meg 2008-ig.
Megtartják a Saabot
A német napilapnak adott interjújában Wagoner megerősítette, hogy a társaság nem kívánja eladni svéd brandjét, a Saabot, melynek eredményeit bíztatónak találta annak ellenére, hogy szerinte több és jobb terméket kéne előállítania.
A vállalat egyéb terjeszkedési lehetőségeiről szólva a vezér elmondta, hogy a jövőben Kína jelentős autóexportőrré válhat, ezért nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a cég a távol-keleti országban bővüljön.