A RoperASW és a AOL Time Warner által publikált jelentés szerint az európai fogyasztók átlagosan 430 eurót költöttek a tavalyi év második felében az interneten, amely ugyan még elmarad az 543 eurós amerikai számoktól, ám a különbség erős csökkenést mutat.
Erre utal, hogy az európai netezők 45 százaléka véli úgy, hogy többször is fog a jövőben vásárolni, míg ez az arány az USA-ban 41 százalék. Ráadásul a felmérés szerint az európai netezők egyharmada offline vásárlásai előtt is használja a világhálót a termékek és az árakkal kapcsolatos tájékozódásra.
Ugyan a vásárlást tekintve még Amerika vezet, nem mondható el ugyanez az online bankingről, amelyben az öreg kontinens áll az élen. Mind felhasználást, mind elérés tekintve igaz ez. Ezt mutatja az is, hogy jelenleg az európai bankok 47 százaléka nyújt ilyen szolgáltatást, míg az Egyesült Államokban csak a pénzintézetek 36 százaléka.
Európában is növekedést mutat az online költés
Az európai fogyasztók rövidesen felzárkózhatnak az amerikai internetezőkhöz, legalábbis, ami a világhálón elköltött pénzt illeti, áll egy most közzétett tanulmányban.