3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A televíziózás elterjedtsége közel 100 százalékos az Európai Unióban, tíz közül kettő európai háztartás (20 százalék) pedig nagyképernyős televízióval rendelkezik. Ez az arány Magyarországon a legalacsonyabb, mindössze 3 százalék - derül ki a TNS közvélemény-kutató cégnek az Európai Bizottság számára elvégzett felméréséből.

A 25 tagállamban illetve a felvételre váró két országban, a második körben csatlakozó államokban, valamint a ciprusi török közösségben összesen mintegy 30 ezer főt megszólító felmérés szerint a nagyképernyős technológia jól meghonosodott az Egyesült Királyságban és Írországban - tartalmazza a TNS Hungary szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye. A nagyképernyős televíziók piaci aránya az Egyesült Királyságban a legmagasabb, ahol szinte minden második háztartásban (44 százalék) legalább egy nagyképernyős tévékészülék található. Írország szerepelt másodikként, ahol a háztartások 38 százaléka büszkélkedhet nagyképernyős televízióval.

A harmadik helyezett Hollandia (30 százalék) háztartásait szorosan követték a luxemburgiak (28 százalék). A nagyképernyős készülékek Olaszországban, Belgiumban, Ausztriában és a skandináv országokban is elterjedtek; itt 20 százalékos vagy annál magasabb a nagyképernyős televíziók használatának aránya. Másfelől az új tagországok összesített adatai elmaradnak a 25 európai uniós ország 20 százalékos átlagától. A legalacsonyabb arányszámot Magyarországon (3 százalék), Görögországban (5 százalék) és Máltán (6 százalék) mérték.

A hagyományos tévé még nem tűnt el

Az Európai Unióban a háztartások túlnyomó többsége (77 százalék) még mindig hagyományos tévékészüléket üzemeltet otthonában. Ugyanakkor nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy a kizárólag nagyképernyős tévével rendelkező háztartások aránya az Európai Unió 25 országában öt százalék, és a 25 EU-állam háztartásainak 15 százaléka nagyképernyős és hagyományos készüléket is üzemeltet otthonában.

A hagyományos televíziók elterjedtsége rendkívül magas, különösen Görögországban, Spanyolországban és Cipruson (98 százalék). A hagyományos televíziók használata a Cseh Köztársaság (90 százalék) kivételével valamennyi új tagországban meghaladja a 25 EU-tag 91 százalékos átlagát. Kevesebb hagyományos tévékészüléket használnak Belgiumban (84 százalék) és Luxemburgban (85 százalék). Ami a nem európai uniós tagországokat illeti, a hagyományos tévék használata Törökországban és a ciprusi török közösségben (98 százalék), illetve Horvátországban (95 százalék) is magas. A bulgáriai és romániai eredmények az EU 25 tagállamának átlagához közelítenek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!