Az Európai Unió állampolgárainak 16 százaléka vásárolt már online, derül ki a European Opinion Research Group tanulmányából, melyet az eMarketer közöl.
Az Európai Unióban a leginkább Svédországban népszerűek az internetes áruházak a felhasználók körében, itt a lakosság 37 százaléka próbálta ki az általuk nyújtott szolgáltatásokat. Dániában 36 százalék vásárolt már a világhálón, ezt követi Hollandia, ahol a lakosság 31 százaléka próbálta már ki ezt a lehetőséget.
Jóval kevésbé elterjedt az online vásárlás Portugáliában, ahol csak 4 százalékot értek el eddig a webes áruházak. Az EU-ban Görögországban a legkevésbé elterjedt ez a szolgáltatás, itt a lakosság 3 százaléka próbálta eddig ki.
A megkérdezett 16 207 uniós polgárt leginkább a fizetés biztonsága tartja vissza az online áruházaktól, 38 százalék szerint a visszatérítéshez való hozzáférés túlzottan bonyolult. 36 százalékot aggasztja a kiszállított áru minősége, 27 százalék szerint pedig az interneten fellelhető információk hitelességét tartja problematikusnak. Az European Opinion Research Group tanulmánya szerint 16 százalékot tart vissza az internetes vásárlástól a kereskedők névtelensége.
Európában sem mindenhol népszerű az internetes vásárlás
Az Európai Unió állampolgárainak 16 százaléka vásárolt már online - derül ki a European Opinion Research Group tanulmányából, melyet az eMarketer közöl.