"Tudjuk, hogy a márka még nem ismert Európában, de harminc évvel ezelőtt még a Hyundai sem volt az" - mondta el a Der Standardnak Venkataramani Sumantran, az indiai Tata Motors vezetője.
"Emellett nekünk kedvez az a nemzetközi trend is, miszerint egyre nagyobb a kiskocsik iránti kereslet" - tette hozzá. A vezető szerint a cégnek már túl szűk az idén várhatóan 1 millió személygépkocsit "felszívó" indiai piac, s ezért szeretnének betörni az öreg kontinensre.
A cég részben már megjelent Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában, Angliában pedig partnere, az MG Rover révén 100 ezer Indicast értékesített City Rovers néven.
A mostani tervek szerint a Tata Németországban és Franciaországban is szeretné kiépíteni értékesítési hálózatát, a terjeszkedés pontos üteme azonban még nem ismert.
A Tata nevű indiai konglomerátumnak csupán egy kis, de fejlődőképes részét teszi ki az autógyártó részleg. A Tata Motors gyáraiból korábban teher- és haszonjárművek gördültek ki, hat éve azonban már személyautók gyártásába is belekezdett a vállalat. Az Indica, illetve Indigo nevű márkából a tavalyi üzleti évben például 116 ezer darabot adtak el, ebből 10 százalékot külföldön.
(Menedzsment Fórum)
Európában terjeszkedne az indiai autógyártó óriás
A térségünkben relatív még ismeretlen indiai autógyártó, a Tata Motors Európában kíván tovább terjeszkedni, és Dél-Európa után Nyugat-Európát is célba vette.