2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A térségünkben relatív még ismeretlen indiai autógyártó, a Tata Motors Európában kíván tovább terjeszkedni, és Dél-Európa után Nyugat-Európát is célba vette.

"Tudjuk, hogy a márka még nem ismert Európában, de harminc évvel ezelőtt még a Hyundai sem volt az" - mondta el a Der Standardnak Venkataramani Sumantran, az indiai Tata Motors vezetője.
"Emellett nekünk kedvez az a nemzetközi trend is, miszerint egyre nagyobb a kiskocsik iránti kereslet" - tette hozzá. A vezető szerint a cégnek már túl szűk az idén várhatóan 1 millió személygépkocsit "felszívó" indiai piac, s ezért szeretnének betörni az öreg kontinensre.

A cég részben már megjelent Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában, Angliában pedig partnere, az MG Rover révén 100 ezer Indicast értékesített City Rovers néven.

A mostani tervek szerint a Tata Németországban és Franciaországban is szeretné kiépíteni értékesítési hálózatát, a terjeszkedés pontos üteme azonban még nem ismert.

A Tata nevű indiai konglomerátumnak csupán egy kis, de fejlődőképes részét teszi ki az autógyártó részleg. A Tata Motors gyáraiból korábban teher- és haszonjárművek gördültek ki, hat éve azonban már személyautók gyártásába is belekezdett a vállalat. Az Indica, illetve Indigo nevű márkából a tavalyi üzleti évben például 116 ezer darabot adtak el, ebből 10 százalékot külföldön.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!