Ugyan az autópályadíjak beszedését és ellenőrzését hivatott rendszer a Toll Collect még mindig nem használható, ám a német közlekedési miniszter Manfred Stolpe szerint decembertől fizetni kell az úthasználatért.
A kizárólag teherautókra kivetett díjat begyűjteni hivatott konzorcium tagja a Deutsche Telekom, a DaimlerChrysler autógyár és a francia Cofiroute. A korábbi tervek szerint úgy volt, hogy 2003 augusztus 31-ig megindítják az úttörő technológiájú, műholdas követésen alapuló díjkiszabó és -beszedő rendszert, de műszaki problémák keletkeztek, és a halasztott határidők sem teljesültek.
A mostani kormánydöntés nem vette el a konzorciumnak a rendszer kiépítésére vonatkozó jogait. Igaz ennek az ára az, hogy a Toll Collect tagjai jelenleg 7,5 millió euró kötbért fizetnek az államnak, amely összeg márciustól 15 millióra növekszik. A német állam részéről azonban mindez igen szerény kárpótlást jelent, ha figyelembe vesszük, hogy a késedelem miatt több milliárd eurótól esik el a költségvetés. A kormány ugyanis a rendszertől évi 2,8 milliárd euró bevételt remél, és ebből 2,1 milliárd a szövetségi államot illetné. Ugyanakkor a kormány kötelezi a konzorciumot, hogy 2006-ra a Toll Collect tökéletesen működjék.
Az új német szabályozás szerint, amely megtöri az autópályák ingyenességének hagyományát, csak a teherautók után kellene díjat fizetni, 12 tonnás teherautók után kilométerenként 12,4 eurócentet.
Kapcsolódó anyag
Autópályadíj: tovább csúszik a rendszer indulása
Év végén már a német autópályákon is fizetni kell
Ugyan az autópályadíjak beszedését és ellenőrzését hivatott rendszer a Toll Collect még mindig nem használható, ám a közlekedési miniszter Manfred Stolpe szerint decembertől fizetni kell az úthasználatért.