2p

A munkálatok minél előbbi megkezdését szeretné elérni a román közlekedési miniszter a Nagylak-Arad-Temesvár-Lugos autópályaszakasz építésében. Ha ez a szakasz megvalósul, akkor Magyarországról, az M5 folytatásaként épülő pályán sokkal könnyebben elérhetővé válik a Bánság és Dél-Erdély.

"2008-tól kezdve tíz éven keresztül évente 250 kilométer autópályát szeretnénk építeni. Annyit, amennyit az elmúlt harminc évben összesen építettünk" - mondta temesvári látogatása során Radu Berceanu román közlekedési miniszter, akit a Mediafax hírügynökség idézett. A román miniszter a kételkedők figyelmét felhívta arra, hogy Portugáliában kilenc év alatt 2500 kilométer autópályát adtak át a forgalomnak.

"2007 a felkészülés éve lesz, hogy aztán 2008-tól minden feltételt biztosítsunk az építőknek" - bizakodott a miniszter. Másfél év múlva elkezdik építeni a IV. számú Európai Közlekedési Korridor részét képező Arad-Temesvár-Lugos vonalon is az autópályát, s a tervek szerint 2011-től kezdve Nagylaktól sztrádán lehet autózni Temesvár érintésével a magyar határtól 150 kilométerre fekvő Lugosig.

A fenti nyomvonalon európai pénzek felhasználásával épül majd az autópálya, ami azt is jelenti, hogy a számvevőszéki ellenőrzés fokozott körültekintéssel fog megtörténni. "Európát ez az útvonal érdekli és ezt finanszírozza a 2007 és 2013 közötti költségvetéséből. Ha európai pénzeket akarunk, akkor bennünket is ez kell érdekeljen" - tette hozzá Berceanu miniszter, válaszul azoknak, akik - Erdéllyel és a Bánsággal szemben - inkább az északkelet-romániai Moldovában szeretnének sztrádát építtetni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!