3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Százmillió forintért építtet új üzemcsarnokot a MÁV Északi Járműjavító Kft. békéscsabai telephelyén. A nyílt közbeszerzési tendert egy hárommillió forint tőkéjű kft. nyerte meg, amely két hónapja még végrehajtás alatt állt.

Végrehajtás alatt állt a nyertes

Szerettük volna megtudni, hogy a BALO Kft. milyen korábbi közbeszerzési eljárásokon vett részt, valamint azt is, hogy mekkora árbevételt ért el tavaly s mennyit tervez az idén, de a cég többszöri megkeresésünkre sem reagált ez ügyben. A forgalmi adatok mellett azt sem sikerült kideríteni, miért állt az idén végrehajtás alatt a társaság.

A végrhajtást az APEH Kelet-Budapesti Igazgatóságra rendelte el augusztus 22-én. A társaság egy hónapig, szeptember 18-a és október 18-a között állt végrehajtás alatt. Tekintettel arra, hogy az eljárást az adóhatóság kezdeményezte, valószínűsíthető, hogy köztartozást halomozott fel a cég.

Ez azt jelenti, hogy a BALO Kft. végrehajtás alatt állt, amikor a MÁV Északi Járműjavító Kft. kiírta a százmillió forint értékű tenderét. Hozzá kell tenni azonban, hogy a pályázati határidő lejártakor már megszűnt az eljárás a cég ellen. A végrehajtás kérdését feszegető kérdésünkre a MÁV annyit válaszolt, hogy "a Balo Kft. valamennyi, a KBt (2003. évi CXXIX. Tv) által előírt törvényi feltételnek eleget tett, a pályázatot a legkedvezőbb ajánlattal nyerte el".

Nagy tervei voltak az Északinak

Az Északi Járműjavító Kft. a mostaninál sokkal nagyobb volumenű beruházásra készült még egy évvel ezelőtt. A kőbányai társaság felelt volna eredetileg a Stadler harminc Flirt motorvonatának összeszereléséért, ám a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. bedőlése meghiúsította a terveket.

Mint arról beszámoltunk, a svájci székhelyű Stadler Magyarországon végzi el a harminc megvásárolt motorvonat végösszeszerelését. Az eredeti tervek arról szóltak, hogy a Stadler legnagyobb hazai alvállalkozója a Ganz Transelektro lesz. A GTK-nak az év elején egymilliárd forinttal be kellett volna szállnia az Északi Járműjavítóba, hogy az üzem kész legyen fogadni a Flirtöket.

A GTK azonban erre már képtelen volt, a Stadler pedig elvetette az Északi Járműjavító bevonásást. A projekttől egyébként annak idején 12 milliárdos üzletet remélt a GTK. Az Északi Járműjavító pedig azt, hogy akár több százzal is növelhetik az alkalmazotti létszámot.

A járműjavító az idén két pályázatot is megnyert, amelyek munkahelyeteremtő beruházásokat támogattak. A pályázatokat a Szociális és Munkaügyi Minisztérium írta ki. Egy tendert még áprilisban nyert az Északi, akkor 15 millió forint beruházási támogatást kaptak 15 fős létszámbővítésért. A másodikat pedig szeptember közepén: itt egy hét fős bővítésre kaptak 8,4 millió forintos támogatást.

F. Szabó Emese

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!