A Fiat Auto öt üzletágában egyszerűsítéseket terveznek, hogy gyorsabb és hatékonyabb legyen a döntéshozatal, s költséget takarítsanak meg. Ez az első jelentősebb átalakítás azóta, hogy Sergio Marchionne idén júniusban a vezérigazgatói székbe került. A tervek szerint a Fiat megszűnteti azt a rendszert, hogy minden egyes márka önálló üzleti egység, mert ez rontotta a hatékonyságot, átfedéseket eredményezett, és jelentős kiadásokkal járt.
Az átszervezés jegyében a Fiat Auto vezérigazgatójának munkáját 24 fős fiatal csapat segíti, s fontos szerepet kap a vezetésben Daniele Bandiera, az Alfa Romeo márka, és Luca De Meo, a Lancia márka vezetője. A Fiat szóvivője nem adott tájékoztatást arról, hogy az átszervezés mekkora megtakarítással jár.
A fennállásának legsúlyosabb pénzügyi válságát élő Fiat Auto az év második negyedében 284 millió euró veszteséget halmozott fel az egy évvel korábbi 234 milliót követően. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Egyszerűsítenék a Fiat vállalati szerkezetét
Egyszerűsítenék a Fiat vállalati szerkezetét
Új vezérigazgatóval állna talpra a Fiat
3 milliárd euró hiányzik a Fiatnak a talpra álláshoz
Fejcserék a Fiat menedzsmentjében
Jelentős változtatásokat hajt végre a vezetésben a Fiat a veszteséges autóipari üzletágban.