A Határozatok Tárának legfrissebb számában megjelent kormánydöntés szerint a tevékenységhez szükséges kincstári tulajdonú eszközök az új társaság vagyonkezelésébe kerülnek.
A gazdasági és közlekedési miniszternek megvalósíthatósági tanulmányt kell készíttetnie a záhonyi térség átfogó logisztikai fejlesztésének megalapozására. A tanulmánynak foglalkoznia kell a javasolt fejlesztések finanszírozási forrásaival, különös tekintettel a magántőkére. A határozat szerint a tanulmányban ki kell térni arra is, hogy a javaslatok miként építhetők be az Új Magyarország Fejlesztési Tervhez kapcsolódó operatív programokba.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az idén februárban úgy nyilatkozott: "Ha Záhonyt sikerül Európa egyik meghatározó vasúti fuvarozási logisztikai központjává fejleszteni, akkor a térségben több tízezer munkahely jöhet létre".
Gaál Gyula, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az MTI-t korábban arról tájékoztatta, hogy a megalakítandó társaságba záhonyi helyi logisztikai vállalkozásokat, cégeket is bevonnak, amelyek akár tulajdonrésszel is rendelkezhetnek, és a szoros együttműködés eredményeként Záhony 2013-ig az Európai V. számú szállítási útvonal egyik fő vasúti központjává válhat.