Az AOL 2000-ben csupán 400 ezer előfizetővel rendelkezett, ami a vezető japán internetszolgáltató, a Nifty Corp ügyfélkörének kevesebb mint egytizedének felelt meg. A piaci részesedését az amerikai cég később sem tudta növelni.
Az eAccess japán cég bejelentette, hogy 18,2 millió dollárt fizet az AOL korábbi tevékenységeinek megszerzéséért. Az érdekeltségek eladására annak nyomán került sor, hogy 2003 végén kudarcot vallott az AOL és a DoCoMo közös próbálkozása, mely az internet- és mobilszolgáltatások együttes értékesítésére irányult.
A japán mobiltársaság, a DoCoMo végül a múlt év decemberében adta el az AOL-nak a DoCoMo AOL Inc.-ben birtokolt 42,3 százalékos részesedését. További két befektető, a Mitsui & Co. Ltd. kereskedelmi cég, illetve a Nihon Keizai Shimbun Inc. kiadóvállalat szintén eladta részét, így az AOL a cég 100 százalékos tulajdonosa lett. Az eAccess úgy nyiltakozott, hogy a cég ezentúl is megtartja az AOL nevet, illetve a 200 főnyi alkalmazotti gárdát.
Feladja a japán internetes piacot az AOL
Az America Online, a Time Warner internetes divíziója japán érdekeltségeit tized annyiért adja el, mint amennyiért 1997-ben azokat megszerezte.