Derűsek a 2004-es kilátások
A világ reklámpiacának 70 százalékát kitevő amerikai, öt nagy európai és japán piac összességében 1,5 százalékos növekedés elé néz az idén. Ez az adott piacokra vonatkozó költéseket vizsgálva mindenképpen pozitív, hiszen 2002-ben 0,8 százalékkal szűkült a térségek reklámpiaca.
A Zenith szakemberei szerint a kilátások a 2004-es évre jóval kedvezőbbnek néznek ki. Világszerte 3,8 százalékos növekedést várnak, amelynek a motorja az amerikai piacon bekövetkező 4,5 százalékos ugrás lesz. Az erőteljes növekedés hátterében két dolgot említenek a szakemberek amely a piacra pozitívan hathat: jövőre ugyanis nyári olimpia és amerikai elnökválasztás lesz.
Felfele tart a hirdetési piac
A világ reklámpiaci trendjeit rendszeresen vizsgáló és arra prognózisokat adó Zenith Optimedia elkészítette az idei évre vonatkozó előrejelzésnek felülvizsgálatát. Az elemzés szerint az amerikai piac számíthat a korábbi becslésüknél kedvezőbb évre, annak ellenére, hogy a háború és a pusztítás a reklámköltésre is hatással lehet.