2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közúti áru- és személyszállító vállalkozások EU-integrációra történő felkészítésének összehangolására együttműködési megállapodást írt alá Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, valamint Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

A megállapodás célja, hogy elősegítse a közúti közlekedési szolgáltató vállalkozások versenyképességének javítását, valamint a közúti közlekedés fenntartható fejlődését.

Csillag István közölte: az együttműködés keretében a minisztérium folyamatosan biztosítja az érdekképviselet részére a szakmai szabályozási koncepciókkal és jogszabály-tervezetekkel kapcsolatos érdemi véleménynyilvánítási lehetőséget.

A miniszter utalt arra, hogy a csak belföldön fuvarozó vállalkozások az EU-csatlakozásig még részesülhetnek a Széchenyi-terv gépjárműbeszerzésre fordítható támogatásából. Emellett a belföldi és a nemzetközi árufuvarozók is igénybe vehetik a GKM, EU Technológia Felzárkóztatási programja 4-15 éves, kedvezményes kamatozású hosszú lejáratú hitelét.

Csillag István szólt arról is, hogy ha egy közúti fuvarozó vállalkozás határon túli irodát nyit, vagy vegyes vállalatot alapít, azt a Corvinus Rt. tőkeinjekcióval támogathatja. Csillag István elmondta: amennyiben a másik meghatározó érdekképviselet, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) részéről hasonló megállapodás ötlete merül fel, akkor attól a GKM nem zárkózik el.

Dittel Gábor kiemelte: a mintegy 4.200 közúti fuvarozó vállalkozást integráló érdekképviselet vállalja, hogy információs kiadványában web-honlapján és rendezvényein rendszeresen tájékoztatja tagjait a kormányzat szakmai törekvéseiről, valamint az EU-integrációval kapcsolatos feladatokról.

Arra a felvetésre, hogy a közúti fuvarozói érdekképviseletek érdekérvényesítő erejének fokozására célszerű lenne, ha a Nit, az MKFE, és a Fuvarozó Vállalkozások Országos Szövetségével (Fuvosz) együtt lépne fel a kormánnyal és majd az EU Bizottságával folytatott tárgyalásokon, azt felelte: erre még nem ért meg az idő.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!