A megállapodás célja, hogy elősegítse a közúti közlekedési szolgáltató vállalkozások versenyképességének javítását, valamint a közúti közlekedés fenntartható fejlődését.
Csillag István közölte: az együttműködés keretében a minisztérium folyamatosan biztosítja az érdekképviselet részére a szakmai szabályozási koncepciókkal és jogszabály-tervezetekkel kapcsolatos érdemi véleménynyilvánítási lehetőséget.
A miniszter utalt arra, hogy a csak belföldön fuvarozó vállalkozások az EU-csatlakozásig még részesülhetnek a Széchenyi-terv gépjárműbeszerzésre fordítható támogatásából. Emellett a belföldi és a nemzetközi árufuvarozók is igénybe vehetik a GKM, EU Technológia Felzárkóztatási programja 4-15 éves, kedvezményes kamatozású hosszú lejáratú hitelét.
Csillag István szólt arról is, hogy ha egy közúti fuvarozó vállalkozás határon túli irodát nyit, vagy vegyes vállalatot alapít, azt a Corvinus Rt. tőkeinjekcióval támogathatja. Csillag István elmondta: amennyiben a másik meghatározó érdekképviselet, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) részéről hasonló megállapodás ötlete merül fel, akkor attól a GKM nem zárkózik el.
Dittel Gábor kiemelte: a mintegy 4.200 közúti fuvarozó vállalkozást integráló érdekképviselet vállalja, hogy információs kiadványában web-honlapján és rendezvényein rendszeresen tájékoztatja tagjait a kormányzat szakmai törekvéseiről, valamint az EU-integrációval kapcsolatos feladatokról.
Arra a felvetésre, hogy a közúti fuvarozói érdekképviseletek érdekérvényesítő erejének fokozására célszerű lenne, ha a Nit, az MKFE, és a Fuvarozó Vállalkozások Országos Szövetségével (Fuvosz) együtt lépne fel a kormánnyal és majd az EU Bizottságával folytatott tárgyalásokon, azt felelte: erre még nem ért meg az idő.
Felkészített fuvarozók
A közúti áru- és személyszállító vállalkozások EU-integrációra történő felkészítésének összehangolására együttműködési megállapodást írt alá Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, valamint Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.