A cégek fele nem vesz tudomást a háborúról
Az amerikai cégek jelentős része érzi úgy, hogy a kontinensüktől távol zajló háború nem lesz közvetlen hatással a tevékenységükre. Legalábbis erre utal, a Penn, Schoen and Berland piackutató cég felmérése, amely szerint a vállalatok fele semmiféle előkészületeket sem tett a lehetséges krízisek kezelése kapcsán. A 800 amerikai vállalat véleményét tükröző adatok azért is meglepőek, mivel a válaszadók többsége az USA-n kívül is rendelkezik érdekeltségekkel.
A cégek meg vannak önmagukkal elégedve és magabiztosak - kommentálták az eredményeket a kutatás vezetői. A biztonsági és kommunikációs szakembereknek azonban tisztába kellene lenni, hogy egy erősen bizonytalan helyzetben a túlzott önbizalom visszaüthet, ezért mindenképpen érdemes vészforgatókönyvet készíteni.
Mint a kutatásból kiderül számos kisebb léptékű biztonsági lépést sem tesznek meg a cégek, így:
- a cégek 55 százaléka nem rendelkezik biztonsági mentésekre alkalmas eszközökkel
-
- 45 százalékuknak nincs krízis terve
-
- 44 százalékuk pedig még a kulcsfontosságú dokumentumokról sem készített biztonsági másolatokat.
Nem Amerikában történnek az események, nincs veszélyérzet
Eltérő a megítélése a munkahelyeknek a cégek vezetői és a külső szakértők között. Míg a cégek menedzserei 41 százalékban gondolták úgy, hogy a munkahelyük nagyon biztonságos, illetve 33 százalékuk vélte úgy, hogy lehetne kielégítőbb a biztonság, addig a szakemberek sokkal rosszabb képet festettek. A biztonsági szakemberek szerint a munkahelyek 58 százaléka veszélyes, míg az általános tűz- és munkavédelmi felelősök szerint a vállalatok 66 százaléka hagy maga után kívánni valót.
Annak ellenére - figyelmeztetnek a szakemberek -, hogy az általános közbiztonsági intézkedéseket mindenütt fokozták, a vállalatok jelentős része erre ügyet sem vet. A vállalati politikák 60 százalékában semmiféle reakció nincs az ilyen, veszélyesebbnek tekintett időszakban. A szeptember 11-i merényletek után a cégek egy része jóval hevesebben reagált, akkor rövid időn belül a vállalatok 21 százaléka hozott szigorú biztonsági intézkedéseket, alkotott válságtervet és dolgozott ki kríziskommunikációs stratégiát.