A felmérés szerint a pozitív hatások helyi, országos és nemzetközi szinten egyaránt érezhetőek lesznek. Nő a jegyekre, utazásra, ételre-italra elköltött pénz összege, és a szurkolói kellékekből (kabalákból), szponzorációs összegekből, reklámbevételekből valamint a telekommunikációs, továbbá új-média szolgáltatások használatából nyert profit összege is látványos növekedést mutat majd.
A MasterCard megbízásából készült kutatás részeként Chadwick, a Coventry Egyetem sport gazdasági tanszékének vezetője azt jósolta, hogy a résztvevők minden mérkőzése átlagban 42 millió eurót ér a jövő nyári tornán, áll a társaság közleményében.
Az üzleti haszon elsősorban a mérkőzéseket játszó csapatok otthonában, valamint a rendező országok, Ausztria és Svájc gazdaságában jelentkeznek, de a bajnokság áttételesen a szélesebb európai gazdaságra is hatással lesz. A legjövedelmezőbb mérkőzések akár 49-56 millió eurós élénkülést is hozhatnak.
Chadwick arra számít, hogy a sorsolás alapján már biztosan megrendezésre kerülő meccsek közül a legnagyobb hatással a zürichi Franciaország–Olaszország, a berni Hollandia–Franciaország, valamint Olaszország–Hollandia összecsapások lesznek -mindegyik mérkőzést a C csoportban játsszák,- melyek összesen több mint 168 millió euró többletet jelenthetnek az Európai gazdaságnak.
A MasterCard megbízott szakértője azt is tudni véli, hogy a legnagyobb lökést azok a mérkőzések adják majd a gazdaságnak, melyekben részt vesz a német válogatott. Bár ebben a pillanatban még nem lehet tudni, hogy ilyen mérkőzésekre sor kerül-e, de a szakértő szerint egy esetleges Németország-Olaszország, Németország-Franciaország vagy Németország-Hollandia mérkőzés napjain mindenképpen felfelé indulnának el a gazdasági mutatók.
Chadwick elmondta: “Az Európa-bajnokság a kontinens egyik legfontosabb sporteseménye. Jelentős hatással lesz a tizenhat résztvevő nemzet gazdaságára, és áttételesen -mintegy 1,4 milliárd euró mértékben- érinti a teljes európai fogyasztást.”