Összesen 1.9 milliárd euró veszteséget halmozott fel tavaly az Európai Légitársaságok Szövetségének (AEA) 31 legnagyobb tagvállalata. Az idei évtől azonban már pozitív eredményeket vár a szervezet - nyilatkozta csütörtökön Vagn Sörensen, az AEA vezetője.
2003-ban ugyan 1 százalékkal nőtt az utasok száma 2002-höz képest, de az a múlt évek 5 százalékos csökkenése miatt még mindig nem éri el az 1999-es szintet. Elsősorban a távol-keleti útvonalak kihasználtsága esett erősen vissza. 2004-től viszont fellendülést várnak a szakértők: az éves utaslétszám akár 7,5 százalékkal is meghaladhatja a tavalyit, a távol-keleti járatokon pedig 14 százalékos forgalom-növekedést prognosztizálnak.
A fapados légitársaságok stabilan fogják magukat tartani a piacon - véli Sörensen. Szerinte valódi esélyegyenlőségre van szükség, és semelyik légitársaságot sem szabad burkolt szubvenciókkal támogatni. Hozzátette: bár a légiutas-szállítási piac teljesen liberalizált, ez nem igaz a légiipar egészére. Például jelenleg csupán két cég gyárt repülőgépeket, a légikikötők üzemeltetése terén pedig regionális monopóliumok érvényesülnek. A légiiparon belül a légiutas-szállítási iparág a leggyengébb láncszem, s az rendelkezik a legrosszabb üzleti kilátásokkal.
Fellendülést várnak az idei évtől az európai légitársaságok
Összesen 1.9 milliárd euró veszteséget halmozott fel tavaly az Európai Légitársaságok Szövetségének (AEA) 31 legnagyobb tagvállalata. Az idei évtől azonban már pozitív eredményeket vár a szervezet - nyilatkozta csütörtökön Vagn Sörensen, az AEA vezetője.