2p

Összesen 1.9 milliárd euró veszteséget halmozott fel tavaly az Európai Légitársaságok Szövetségének (AEA) 31 legnagyobb tagvállalata. Az idei évtől azonban már pozitív eredményeket vár a szervezet - nyilatkozta csütörtökön Vagn Sörensen, az AEA vezetője.

Összesen 1.9 milliárd euró veszteséget halmozott fel tavaly az Európai Légitársaságok Szövetségének (AEA) 31 legnagyobb tagvállalata. Az idei évtől azonban már pozitív eredményeket vár a szervezet - nyilatkozta csütörtökön Vagn Sörensen, az AEA vezetője.

2003-ban ugyan 1 százalékkal nőtt az utasok száma 2002-höz képest, de az a múlt évek 5 százalékos csökkenése miatt még mindig nem éri el az 1999-es szintet. Elsősorban a távol-keleti útvonalak kihasználtsága esett erősen vissza. 2004-től viszont fellendülést várnak a szakértők: az éves utaslétszám akár 7,5 százalékkal is meghaladhatja a tavalyit, a távol-keleti járatokon pedig 14 százalékos forgalom-növekedést prognosztizálnak.

A fapados légitársaságok stabilan fogják magukat tartani a piacon - véli Sörensen. Szerinte valódi esélyegyenlőségre van szükség, és semelyik légitársaságot sem szabad burkolt szubvenciókkal támogatni. Hozzátette: bár a légiutas-szállítási piac teljesen liberalizált, ez nem igaz a légiipar egészére. Például jelenleg csupán két cég gyárt repülőgépeket, a légikikötők üzemeltetése terén pedig regionális monopóliumok érvényesülnek. A légiiparon belül a légiutas-szállítási iparág a leggyengébb láncszem, s az rendelkezik a legrosszabb üzleti kilátásokkal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!