2p

A Gannett és New York Times Co amerikai kiadók a hétfői napon közreadták negyedéves adataikat, melyek arra utalnak, hogy a reklámpiac erősödése figyelhető meg az egy évvel korábbi állapotokhoz képest.

A Gannett a legnagyobb amerikai sajtóvállalat, az első negyedévben 10 százalékos növekedést prognosztizált, elsősorban az USA Today reklámbevételeinek növekedése következtében. A Gannett 274,4 millió dolláros profitot könyvelhetett el 2004 első negyedévében, szemben a 2003-as 249,8 millió dolláros nyereséggel.

A The New York Times Co. mely olyan vezető napilapokat jelentet meg, mint a New York Times és a Boston Globe, 15 százalékos bevétel-csökkenésről számolt be, elsősorban a költségek növekedése következtében. A reklámból származó profit a sajtókiadványokban azonban 1,5 százalékkal növekedett. A médiavállalat bevétele az első negyedévben a tavalyi 68,8 millió dollárról 58,4 millió dollárra csökkent, az összforgalma azonban 801,9 millió dollárra emelkedett: a tavalyi azonos negyedévhez képest ez 2,3 százalékos emelkedést jelent.

A héten várható más kiadók, így a Tribune és a Knight Ridder negyedéves jelentésének kiadása. Janna Sampson, az OakBrook Investments képviseletében úgy nyilatkozott a The Guardiannak, hogy optimisták az idei évet tekintve, úgy vélik, a mostani javuló mutatók egy stabilabb növekedés előjeleinek tekinthetők.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!