A Gannett a legnagyobb amerikai sajtóvállalat, az első negyedévben 10 százalékos növekedést prognosztizált, elsősorban az USA Today reklámbevételeinek növekedése következtében. A Gannett 274,4 millió dolláros profitot könyvelhetett el 2004 első negyedévében, szemben a 2003-as 249,8 millió dolláros nyereséggel.
A The New York Times Co. mely olyan vezető napilapokat jelentet meg, mint a New York Times és a Boston Globe, 15 százalékos bevétel-csökkenésről számolt be, elsősorban a költségek növekedése következtében. A reklámból származó profit a sajtókiadványokban azonban 1,5 százalékkal növekedett. A médiavállalat bevétele az első negyedévben a tavalyi 68,8 millió dollárról 58,4 millió dollárra csökkent, az összforgalma azonban 801,9 millió dollárra emelkedett: a tavalyi azonos negyedévhez képest ez 2,3 százalékos emelkedést jelent.
A héten várható más kiadók, így a Tribune és a Knight Ridder negyedéves jelentésének kiadása. Janna Sampson, az OakBrook Investments képviseletében úgy nyilatkozott a The Guardiannak, hogy optimisták az idei évet tekintve, úgy vélik, a mostani javuló mutatók egy stabilabb növekedés előjeleinek tekinthetők.
(Menedzsment Fórum)
Fellendülőben a reklámköltés a sajtóban
A Gannett és New York Times Co amerikai kiadók a hétfői napon közreadták negyedéves adataikat, melyek arra utalnak, hogy a reklámpiac erősödése figyelhető meg az egy évvel korábbi állapotokhoz képest.