A GfK szerint az áprilisi eladások volumene 225 ezer darab lehetett, eszerint a márciusi eladások mintegy kétszerese. A fellendülés okát a GfK abban látja, hogy számos sikeres, könnyebb kivitelű 3G mobil konstrukció került a piacra, elsősorban a Nokia jóvoltából, amely a most közzétett adatok szerint legjobb eladásokkal büszkélkedhet. A finn cég mellett az LG tudta jelentősen növelni piac részesdését.
Emellett az értékesítés rendszere is változott. Eddig csak néhány, a szolgáltatást elsőként bevezetők kínálták ezeket a készülékeket, mostanra azonban az összes nagy mobil szolgáltató elkezdte forgalmazni a 3G telefonokat. Belépett például a Telecom Italia is a piacra három készülékkel és ebből kettővel 300 euró körüli áron jelentkezett.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Összefogást sürget a Vodafone főnöke
Beindulhatnak Európában a 3G-s mobil-szolgáltatások
Óriási növekedés előtt a mobil-videó szolgáltatások piaca
Fellendülőben az európai harmadik generációs mobilpiac
A GfK piackutató intézet szerint végre elindult felfelé a harmadik generáció mobilkészülékek piaca. A dinamikus növekedés dacára az ilyen készülékek piaci részesedése az összesből jelenleg még alig haladja meg a 2 százalékot Európában.