
A német légitársaság tavaly 18,1 milliárd euró bevétel elérését tűzte ki célul, ami 6,5 százalékos növekedésnek felel meg. Légitársaságai 8 százalékkal 13,9 milliárd euróra növelték forgalmi bevételüket. A sikeres kapacitás- és értékesítési menedzsmentnek köszönhetően az utasszállításban 3,5 százalékkal, míg a teherszállításban 10,8 százalékkal emelkedtek az átlagbevételek, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.
Ezzel ellentétben az egyéb üzleti bevételek 11,9 százalékkal 1,5 milliárd euróra csökkentek. Ennek egyik oka, hogy a 331 millió euró könyv szerinti nyereség 25,8 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. 182 millió euró bevétel az Amadeus Global Travel Distribution S.A. maradék részvényeinek, 107 millió euró pedig a Loyalty Partner GmbH eladásából származik.

Az előző évben a működési költségek 19 milliárd eurót tettek ki, ez 6,5 százalékkal magasabb az előző évinél. A növekedésnek elsősorban az üzemanyagárak drasztikus emelkedése volt az oka. A 2,7 milliárd eurós üzemanyag-költségek újabb rekordot értek el: 46,3 százalékkal, 843 millió euróval voltak magasabbak, mint 2004-ben. Az üzemanyagárakat biztosító intézkedések 278 milliárd euró megtakarítást hoztak.
50 százalékkal nőtt a nyereségA Lufthansa operatív eredményét 2005-ben az előző évihez képest 50,7 százalékkal 577 millió euróra növelte. Az adózás utáni vállalati eredmény 12,1 százalékkal 453 millió euróra javult. A befektetések 1,8 milliárd euróra emelkedtek, és - ahogy az előző években is - a cash flow-ból fedezték őket. Utóbbi 4 százalékkal 2 milliárd euróra nőtt. 2005 végéig a vállalat folyóeszközökkel egyenlítette ki kötelezettségeit, így nettó adóssága 7 millió eurót tett ki.

"Növekedtünk, több nyereséget termeltünk, s a jövőbe mutató fejlesztésekbe, a minőségi szolgáltatásokba fektettünk be" - mondta a Lufthansa elnöke, Wolfgang Mayrhuber az éves eredmények ismertetésekor.
Hozzátette: a cég mind a hat üzletágban operatív nyereség elérését tűzte ki célul. Kiemelte: gazdaságilag stabil alapokon állnak, tovább javították mérlegüket és változatlanul magas a likviditásuk. Az eredményekből a részvényesek is profitálnak: az elnökség és a felügyelőbizottság részvényenként 50 eurocent osztalék kifizetését javasolta. (Az előző évben ez 30 eurocent volt.)
A társaság 2006-ra 1,2 milliárd eurós eredményjavulást tűzött ki célul, s legalább akkora működési eredményt vár, mint az előző évben. Középtávon egymilliárd euró operatív nyereséget kívánnak elérni, legkésőbb 2008-ig. "A költségeket csökkenteni, a hatékonyságot pedig javítani kell" - mondta Mayrhuber.
Kétirányú stratégiaAz elnök szerint sikeres volt a cég prémium-stratégiája: az első osztályon utazók száma 20 százalékkal növekedett. Ezzel együtt a társaság a kedvezőbb árú utak piacán is erősít: a hamburgi járatokon bevezetett "betterFly" tarifát kiterjesztik az összes németországi célállomásra. Április harmadikától minden európai úticél elérhető lesz 99 euróért. (Az ár oda-vissza útra vonatkozik, adókkal és illetékkel együtt.)
"Ebben az évben még erősebben koncentrálunk a kontinentális forgalomra" - tette hozzá Mayrhuber. Egyúttal bejelentette, hogy - a minőségi szolgáltatások biztosítása jegyében - a rövid- és középtávolságra közlekedő flottát új, kényelmesebb ülésekkel szerelik fel minden osztályon.
A SWISS integrációjával az elnök elégedett: "Az együttműködés a vártnál gyorsabb és gördülékenyebb." A SWISS ebben az évben kiegyensúlyozott eredményre számít, 2007-ben pedig nyereséges szeretne lenni.
Menedzsment Fórum