4p

A Lufthansa 50 százalékkal, 577 millió euróra növelte operatív nyereségét 2005-ben. Az utasszállításban 3,5 százalékkal, míg a teherszállításban 10,8 százalékkal nőttek az átlagbevételek. A 2,7 milliárd eurós üzemanyag-költségek rekordnak számítanak.

A német légitársaság tavaly 18,1 milliárd euró bevétel elérését tűzte ki célul, ami 6,5 százalékos növekedésnek felel meg. Légitársaságai 8 százalékkal 13,9 milliárd euróra növelték forgalmi bevételüket. A sikeres kapacitás- és értékesítési menedzsmentnek köszönhetően az utasszállításban 3,5 százalékkal, míg a teherszállításban 10,8 százalékkal emelkedtek az átlagbevételek, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.

Ezzel ellentétben az egyéb üzleti bevételek 11,9 százalékkal 1,5 milliárd euróra csökkentek. Ennek egyik oka, hogy a 331 millió euró könyv szerinti nyereség 25,8 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. 182 millió euró bevétel az Amadeus Global Travel Distribution S.A. maradék részvényeinek, 107 millió euró pedig a Loyalty Partner GmbH eladásából származik.

Az előző évben a működési költségek 19 milliárd eurót tettek ki, ez 6,5 százalékkal magasabb az előző évinél. A növekedésnek elsősorban az üzemanyagárak drasztikus emelkedése volt az oka. A 2,7 milliárd eurós üzemanyag-költségek újabb rekordot értek el: 46,3 százalékkal, 843 millió euróval voltak magasabbak, mint 2004-ben. Az üzemanyagárakat biztosító intézkedések 278 milliárd euró megtakarítást hoztak.

50 százalékkal nőtt a nyereség

A Lufthansa operatív eredményét 2005-ben az előző évihez képest 50,7 százalékkal 577 millió euróra növelte. Az adózás utáni vállalati eredmény 12,1 százalékkal 453 millió euróra javult. A befektetések 1,8 milliárd euróra emelkedtek, és - ahogy az előző években is - a cash flow-ból fedezték őket. Utóbbi 4 százalékkal 2 milliárd euróra nőtt. 2005 végéig a vállalat folyóeszközökkel egyenlítette ki kötelezettségeit, így nettó adóssága 7 millió eurót tett ki.

Gördülékeny integráció (Forrás: EPA)

"Növekedtünk, több nyereséget termeltünk, s a jövőbe mutató fejlesztésekbe, a minőségi szolgáltatásokba fektettünk be" - mondta a Lufthansa elnöke, Wolfgang Mayrhuber az éves eredmények ismertetésekor.

Hozzátette: a cég mind a hat üzletágban operatív nyereség elérését tűzte ki célul. Kiemelte: gazdaságilag stabil alapokon állnak, tovább javították mérlegüket és változatlanul magas a likviditásuk. Az eredményekből a részvényesek is profitálnak: az elnökség és a felügyelőbizottság részvényenként 50 eurocent osztalék kifizetését javasolta. (Az előző évben ez 30 eurocent volt.)

A társaság 2006-ra 1,2 milliárd eurós eredményjavulást tűzött ki célul, s legalább akkora működési eredményt vár, mint az előző évben. Középtávon egymilliárd euró operatív nyereséget kívánnak elérni, legkésőbb 2008-ig. "A költségeket csökkenteni, a hatékonyságot pedig javítani kell" - mondta Mayrhuber.

Kétirányú stratégia

Az elnök szerint sikeres volt a cég prémium-stratégiája: az első osztályon utazók száma 20 százalékkal növekedett. Ezzel együtt a társaság a kedvezőbb árú utak piacán is erősít: a hamburgi járatokon bevezetett "betterFly" tarifát kiterjesztik az összes németországi célállomásra. Április harmadikától minden európai úticél elérhető lesz 99 euróért. (Az ár oda-vissza útra vonatkozik, adókkal és illetékkel együtt.)

"Ebben az évben még erősebben koncentrálunk a kontinentális forgalomra" - tette hozzá Mayrhuber. Egyúttal bejelentette, hogy - a minőségi szolgáltatások biztosítása jegyében - a rövid- és középtávolságra közlekedő flottát új, kényelmesebb ülésekkel szerelik fel minden osztályon.

A SWISS integrációjával az elnök elégedett: "Az együttműködés a vártnál gyorsabb és gördülékenyebb." A SWISS ebben az évben kiegyensúlyozott eredményre számít, 2007-ben pedig nyereséges szeretne lenni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!