Anyagilag a mértékletesség ajánlott
A szakemberek az arany középszer keresését javasolják ez ügyben: a túlságosan apró ajándék sértőnek bizonyulhat, ám a szokatlanul nagy értékű meglepetés akár ronthat is az üzleti kapcsolaton.
Amennyiben a cég kerete korlátozott, akkor csak a legfontosabb néhány partnerről emlékezzünk meg ajándék formájában is, a többieknek pedig küldjük egy kedves hagyományos vagy elektronikus levelezőlapot.
A céges arculatépítés szakemberei szerint a néhány ezer forinttól tízezer forintig terjedő összeghatár a bevett a hazai gyakorlatban. Az ezen értéket meghaladó ajándékok csak igen ritka és indokolt esetben, egy-egy kiemelt partner csúcsvezetője esetén képzelhetőek el.
Szerényen címkézzünk
A cégek többsége nevének, logójának elhelyezésével igyekszik elérni, hogy a partnereinek adott ajándék felismerhető, másokétól megkülönböztethető legyen. A méretezésnél azonban próbáljunk ízlésesen eljárni.
A hivalkodó cégfelirat, a túl nagy méretű logó ugyanis erősen csökkenti ugyanis a termék használati értékét, és ezek a karácsonyi ajándékok szoktak először a szekrények aljára kerülni.
Félmillió forint céges karácsonyi ajándékra
A karácsonyt megelőző hetekben sok cégnek okoz fejtörést az üzleti partnerek megajándékozása.