A kiemelten kedvező nemzetközi tőkepiaci környezet pozitív hatást gyakorolt a közép-kelet-európai és ezen belül a magyar vállalatok iránti keresletre, ugyanakkor érezhető tartalékok mutatkoznak a magyar piacon. A cégértékesítési aktivitás növekedését vetíti előre a szakmai befektetők által mutatott érdeklődés régiónk iránt, valamint a kockázatitőke-befektetőknél felhalmozott tőke is.
Az 1990-es években vállalkozást indító magánszemélyek számára mára egyértelműen releváns kérdéssé vált, hogy a további piaci sikerekben bízva maguk viszik tovább a vállalatot, vagy az egyre élesebb piaci küzdelemben szakmai befektetőknek, esetleg kockázatitőke-befektetőknek értékesítik a cég többségi tulajdonrészét. A Concorde Vállalati Pénzügyek Kft. az egyik legnagyobb magyar cégértékesítésre és felvásárlásokra szakosodott piaci szereplőként azt tapasztalja, hogy bár sok esetben nyugati színvonalú cégvezetést épít fel egy-egy magyar tulajdonos, a vállalat értékesítésével kapcsolatban még számtalan téves koncepció él.
Így míg Nyugat-Európában a cégértékesítésről szóló döntés alapvetően egy tisztán racionális, külső és belső tényezőket mérlegelő döntési folyamat része, addig hazánkban túl sok emocionális megfontolás befolyásolja a döntést. Magyarországon a cégtulajdonosok nemegyszer még mindig egyfajta gyengeség beismeréseként értékelik az értékesítés gondolatának felmerülését, míg tőlünk nyugatra egy nulláról felépített cég szakmai befektetőnek történő eladását a személyes sikertörténetek közé sorolják.
Egy tanácsadó feltehetően soha nem fogja jobban megítélni az adott vállalat kilátásait, mint a céget felépítő tulajdonos. Mindazonáltal az optimális döntés és időzítés meghatározásában kulcsszerepet játszhat a kritikus tényezők azonosításával: milyen növekedési fázisban található a vállalat, elérte-e már az iparágra jellemző kritikus méretet, milyen a makrogazdasági és tőkepiaci környezet, mi az adott szektorban uralkodó trend, a cégvezetés struktúrája megfelelő-e, stb. Az előkészítés, az időzítés és az értékesítési folyamat strukturálásának sikeressége az eladó által realizált vételárat akár 50 százalékos mértékben is befolyásolhatja, áll a Concorde közleményében.