2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy bizonyos autószínezék hiánya miatt időlegesen csökkenteniük kell felvehető rendeléseiket a világ autógyártóinak: a Xirallic nevű anyagot használó cégek, így a Chrysler, a General Motors és a Ford néhány szín esetében egyelőre nem tudják pótolni a festék hiányát

A Xirallicot a világon csak a német Merck cég onahamai üzemében gyártják, amely a fukusimai atomerőmű közelében fekszik, így már korábban kiürítették. A Merck szóvivője szerint egyelőre nem tudják, hogy az üzem mikor kezdheti meg újra a termelést, a gyártást máshová telepíteni pedig túlságosan körülményes lenne.

Néhány felhasználó más színezőanyagra tér át, mások korlátozzák a felvehető rendeléseket a Xirallic bizonyos színeivel festett autóknál.

Ugyanakkor a Kyodo hírügynökség szerint a japán autógyártók várhatóan rotációs termelési rendben állapodnak meg, hogy elkerüljék a csökkent áramellátás következtében esetlegesen bekövetkező áramszüneteket, amelyek néhány gyártási folyamat esetében tényleges időtartamuknál jóval hosszabb időre állítanák le a termelést.

A nyolc nagy japán autógyártó a természeti katasztrófa következtében összesítve mintegy 365 ezer járművel kevesebb legyártására számít.

Japánban csak az elmúlt héten indult be újra a járműipari termelés; a katasztrófa után mind a hat nagy japán autóipari cég - a Toyota, a Nissan és a Honda mellett a Suzuki, a Mazda és a Mitsubishi is - a hazai gyártás leállítására kényszerült. Több telephelyen károk keletkeztek, és leállt számos alapanyag- és alkatrész-beszállító is.

A teljes egészében japán, vagyis az utolsó csavarig a szigetországban gyártott alkatrészekből álló autókból a katasztrófa miatt legkevesebb 5 hétig ellátási zavarok lehetnek. A gyártás mellett az autókereskedelem kilátásai is bizonytalanok. A probléma nagyságát jelzi, hogy tavaly 4,2 millió személygépkocsit adtak el az országban, Japán így a harmadik legnagyobb újautópiac volt a világon.

A világ tavalyi vezető autógyártója, a Toyota szerint Európában nem lesz számottevő a kimaradás, hiszen a kontinensen készülő Toyotákat 90 százalékban helyben gyártott alkatrészekből állítják össze, a fennmaradó 10 százalék utánpótlása pedig március 21-től biztosított.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!