"Készen állunk, de pénzre van szükségünk, hogy finanszírozzuk az indulást" - fogalmazott Marchionne első interjújában, amióta január 1-jén a Fiat 4,35 milliárd dollárért megvásárolta a Chrysler 41,5 százalékát.
A vezérigazgató szerint nem hajtank végre tőkeemelést, mert az értékcsökkenéshez vezetne. Azonban szükség lenne több pénzre, mert a Moody's hitelminősítő is vizsgálni kezdte a Fiat hitelbesorolását. A hitelminősítő szerint se az olasz cég, se a Chrysler nem termel annyi pénzt, amennyi az új tervekhez kell.
A Fiat áprilisban ismerteti részletesen a felülvizsgált üzleti tervét, de azt már tudni lehet, hogy abban kulcsszerepet kap az Alfa Romeo márka újjáélesztése. Marchionne korábban úgy fogalmazott, hogy az Alfa Romeo sportautó világszerte értékesíthető lesz, de az autót mindenképp Olaszországban szerelnék össze.
A Fiat és a Chrysler egyesülésével a világ hetedik legnagyobb autógyártója jön létre. Az egyesülés után a kombinált cég a milánói tőzsde után egy másik tőzsdén is szeretne részvényeket kibocsátani. Marchionne szerint az új tőzsdei bevezetés ott lesz, ahol a legkönnyebb szabad tőkeforrásokat elérni, tehát akár Hongkong is szóba jöhet New York mellett.
A vezérigazgató szerint a két autógyártónak egy közös névre is szüksége lesz majd, és a Fiat központja is költözni fog. Az új helyszín kiválasztása attól fog függeni, hogy melyik tőzsdén lesz majd végül az új részvénykibocsátás.
MTI