Néhány évvel ezelőtt még némi kétkedéssel fogadták a vállalatok a munkaerő-toborzás hagyományostól eltérő formáit, mára azonban már bevett szokás, hogy e-mailben is elküldhetjük önéletrajzunkat vagy kitölthetünk egy-egy online adatlapot is jelentkezés gyanánt. Azon kívül, hogy az online adatcsere jelentős időmegtakarítással jár, az álláskeresők karakterisztikája is feltérképezhető, ami a vállalatok számára lehet hasznos információ.
"Kialakult az online álláskeresők karakterisztikája, amelynek ismeretében a nálunk hirdetők tudják, hogy mire számíthatnak" - mondta Kiss Judit, a CV-Online üzletág-igazgatója. "Akár csak más európai országban, nálunk is közel 70 százaléka az álláskeresőknek 30 év alatti. De a tapasztaltabb korosztályok is képviseltetik magukat: 20 százalék körüli a 30-39 évesek aránya és valamivel tíz százalék alatt vannak a 40-49 évesek. Szinte minden szakma képviselteti magát az álláskeresők között, méghozzá figyelemre méltó egyenletességgel. Meghatározó a felső fokú végzettségűek aránya - ez 80 százalék, ami különösen értékessé teszi az online álláskeresők közösségét." Kiss Judit lényegesnek tartja azt is, hogy az online álláskeresőket általában a gyorsaság és az ambíció jellemzi, és ezt a vállalatok is elismerik.
[ajanlo=160][igazitas=left/]Hasonló arányokról számolt be Buda Szabolcs, a jobpilot portál vezetője is. Az oldalon állást keresők 82 százaléka 21-35 év közötti, s mindössze 10 százalék a 40 felettiek aránya. A nemek eloszlása igen egyenletes képet mutat, 60-40 százalékban vannak jelen férfiak, illetve nők. A felsőfokú végzettségűek aránya is meghatározó. A jobpilot 5 éves képzésre kérdez kérdőívében, ez alapján 40 százaléknak van egyetemi diplomája, az együttesen főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkezők aránya pedig meghaladja a 70 százalékot. Fontos megemlíteni, hogy a szakképzettség mellett a tapasztalat is jellemző az álláskeresőkre, 32 százalékuk 5 évnél nagyobb tapasztalattal rendelkezik szakterületén.
Menedzsment Fórum
Fiatalok a hazai online álláskeresők
A magyar vállalatok is egyre gyakrabban alkalmazzák a munkaerő-toborzás online módszereit. Ez annak is köszönhető, hogy az online módszerek érettebbé váltak, és az online álláskeresők jellegzetességei is ismertté lettek a kiszámíthatóságot és a hatékonyságot kedvelő vállalatok számára.