Szakértők szerint az autógyártók mindenekelőtt az internetet használják kommunikációs médiumként, s a vevők is egyre inkább itt informálódnak a legújabb modellekről.
Egy Németországban végzett felmérés szerint a férfiak körében a világháló - mint információforrás - már meg is előzte a napilapokat. A német lakosság több, mint fele (56 százalék) autóvásárlás előtt információforrásként felhasználja a világhálót, s csupán 47 százalékuk részesíti még mindig előnyben a hagyományos médiumokat, így például a nyomtatott napilapokat, derül ki az AutoScout24 nevű online-portál és a TNS Emnid felméréséből.
Az internet szerepének erősödését jelzi, hogy a megkérdezettek 51 százaléka az interneten is feladná autóhirdetését. Igaz, még mindig többségben vannak azok (58 százalék), akik elsősorban napilapban hirdetnék meg járművüket.
A felmérés végeredménye is alátámasztja azt a megfigyelést, miszerint a népesség egyre nagyobb hányada orientálódik az internet felé, amennyiben autót kíván venni vagy eladni, állítják az AutomobilWoche nevű szaklap által megkérdezett szakértők.
(Menedzsment Fórum)
Filmszerű szinkronreklámmal próbálkozik a Renault
Az autógyártó óriás egyazon időben indítja el reklámfilmjét két német csatornán, a média-háromszög harmadik pontját pedig az internet alkotja. Ez is jelzi, hogy a világháló egyre több autógyártónál válik elsőszámú kommunikációs médiummá.