A csatlakozók között a legnagyobb légitársaság a South African Airways, melynek 74 repülőgépe évente 6,4 millió utast szállít Johannesburgból 60 célállomásra. A dél-afrikai vállalatnál némileg kisebb a portugál TAP, amely 40 gépével 5,8 millió ügyfelet repít a világ számos pontjára a lisszaboni repülőtérről.
A SAS-csoporthoz tartozó Blue One regionális légitársaság a szövetség első, "nem teljes értékű" tagja. Ettől függetlenül az ügyfelei a jövőben ugyanazokat az előnyöket élvezhetik, mint a "normál" cégek utasai, mondta el szombaton a DPA hírügynökségnek Jaan Albrecht, a Star Alliance vezére.
A Blue One flottája összesen 14 repülőgépből áll, ezek naponta 110 repülést teljesítenek. A vállalat az idei évben mintegy egymillió utast kíván szállítani.
A szövetség 50 szempont kiértékelése után döntött a 3 jelentkező felvétele mellett. Így például figyelembe vették az egyes légitársaságok produktivitási kvalitásait, a belső fejlődőképességét és adatfeldolgozás fejlettségét.
A lépéssel a Star Alliance 28,8 százalékra növelte világpiaci részesedését.
Mint ismert, a világon jelenleg három nagy légiipari szövetség létezik: a Skyteam, a Oneworld és a Star Alliance.
Utóbbit a német Lufthansa dominálja, s eddig a Singapore Airlines, a United, a US Airways, az Austrian Airlines, az Air Canada, az Air New Zealand, az All Nippon Airways, az Asiana Airlines, a bmi, a LOT Polish Airlines, a SAS Scandinavian Airlines, a Spanair, a Thai Airways International és a Varig tartozott a tagjai közé. Bár együttműködésük egyre szorosabbá válik, az egyes légitársaságok függetlensége továbbra is megmarad, tette hozzá Albrecht.
(Menedzsment Fórum)
Finnekkel, portugálokkal és dél-afrikaiakkal bővült a Star Alliance
Az egyik legnagyobb légiipari szövetség szombaton nyilvánosságra hozta, hogy a finn Blue One, a dél-afrikai South African Airways és a Tap Air Portugal csatlakozott szervezetükhöz. A Star Alliance taglétszáma így 18 főre emelkedett.