Az új szolgáltatással a Yahoo tovább bővíti fizetős szolgáltatásait, mint amilyen a személyi hirdetések vagy az extra e-mail szolgáltatás, amelyekkel csökkenő reklámbevételeit kívánja ellensúlyozni. A Yahoo társalapítója, Jerry Yang először február közepén a pénzügyi elemzők előtt beszélt a készülő Yahoo Platinum szolgáltatásról, amely a tartalomszolgáltató partnerek anyagaihoz (a Fox, az ABC és a CBS híreihez, és az olyan kábelhálózatokhoz, mint a Discovery Channel) biztosít havi 9,95 dollár ellenében hozzáférést.
Egy külön sportcsomag is lesz 16,95 dollárért, amely élő közvetítéseket kínál sporteseményekről (az egyetemi férfi kosárlabda bajnokság első két fordulójáról, a NASCAR autóversenyekről). Az elmúlt két évben, mióta Terry Semel, korábbi filmstúdió vezető, vette át a vezérigazgatói posztot a Yahoonál, több fizetős szolgáltatás is beindult a cégnél. A Platinum várhatóan közvetlenül a RealNetworks előfizetéses RealOne SuperPass videoszolgáltatásával száll versenybe, amelynek ez év elején 900 ezer előfizetője volt.
Fizetős fronton erősít a Yahoo
A Yahoo új szolgáltatása azt kínálja, ami a tévénézők számára már a múlt század közepétől elérhető volt: a hírek, sportesemények mozgóképpel ellátott változatát tekinthetik meg a szolgáltatást igénybevevők.