A vállalat üzemanyag-tartalékai vészesen apadnak. Amennyiben az árak a jelenlegi szinten maradnak, a légitársaságnak a következő évre 40 millió eurós üzemanyagköltséggel kell számolnia.
Noha korábbi nyilatkozataiban Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója derülátó volt, s bízott az árak csökkenésében, úgy tűnik, vállalatát is utolérik a magasabb üzemanyag költséggel járó kiadások. Európa legnagyobb fapados légitársasága 28 dolláros áron tartalékolt üzemanyagot egészen október végéig, de amennyiben a jelenlegi tendencia nem változik, készletei pótlására kényszerül.
Az olaj múlt csütörtökön hordónként közel 48 dolláron állt, ami nem bizonyul jó előjelnek. Ezen az áron vásárolva a kiadások éves pluszköltsége eléri a 40 millió eurót. Mivel a vezérigazgató szerint legkésőbb a jövő év elején esés várható, nem szándékozik a jelenlegi árszinten nagyobb készletet tartalékolni.
A rózsásnak éppen nem mondható események folytán már több szigetországi vetélytárs - Virgin, BMI, British Airways - repülőjegyárai emelésére kényszerült, noha O'Leary indítványozta az Európán belüli járatokon a költségek szinten tartását. A francia Air France és a holland KLM is a repülőjegyekre terhelte át magasabb kiadási költségeit. A Ryanair azonban eleddig tartotta magát, s még mindig abban bízik, hogy a a gyengébb, veszteséget termelő vállalatok eltűnésével saját pozícióit erősítheti.
(Menedzsment Fórum)
Fogy a Ryanair üzemanyag-tartaléka
A vállalat üzemanyag tartalékai vészesen apadnak. Amennyiben az árak a jelenlegi szinten maradnak, a légitársaságnak a következő évre 40 millió eurós üzemanyagköltséggel kell számolnia.